עיתון ישראל היום

כשהכנסת נכבשה מבפנים

שרה העצני־כהן

שונאי ישראל יכולים להתהדר בהישג חסר תקדים השבוע. בפרלמנט הישראלי בירושלים התקיים כנס רשמי תחת הכותרת "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד", כנס חוצה קואליציה ואופוזיציה בישראל. ח"כ מוסי רז מהקואליציה וח"כ עאידה תומא סלימאן מהאופוזיציה. זר שלא מבין את המורכבות של הפוליטיקה הישראלית רואה את התמונה הזו: קואליציה ואופוזיציה בישראל קיימו כנס שמגדיר את ישראל כאפרב טהייד, עם חותמת רשמית של הכנסת. ומי בא לזעוק ולהתנגד? שלושה ח"כים. צדיקים בחלם. ח"כ אביר קארה, ח"כ עמיחי שיקלי וח"כ איתמר בן גביר. לו היה מתקיים כנס כזה בבונדסטאג או בבית הלורדים היינו זועקים אנטישמיות, ובצדק.

אורח הכבוד בכנס היה פעיל החרם האנטיבישראלי עומר שאקיר. שאקיר הוא פעיל BDS ותיק ומעורב בפעילות בינלאומיות שטנית נגד ישראל, כגון הרשימה השחורה של עסקים ישראליים באו"ם, קמפיין החרם נגד חברת Airbnb ועוד. הוא בכיר בארגון HRW ועושה את הפעילות האגרסיבית שלו תחת אצטלה של זכויות אדם. לפני כשנתיים החליטה מדינת ישראל שלא לחדש לשאקיר את אשרת השהייה בישראל, והוא נאלץ לעזוב את המדינה לאחר שגם בג"ץ פסק שהוא פעיל .BDS היום הוא אורח הכבוד בכנס רשמי בכנסת, לא פחות.

את הכנס ניהלה בהתלהמות צפוןבקוריאנית ח"כ תומא סלימאן. היא מנעה את כניסתו של העיתונאי יוסף חדאד, שהוזמן לאירוע, רק כי הוא לא לטעמה, והיא השיגה אישור תקדימי ממזכירות הכנסת להעיף

חברי כנסת מהאולם (דבר שלא קרה בעבר בכנסים בכנסת). היא סתמה פיות ואף אחד לא צייץ. לא תקשורת ולא נבחרי ציבור. גם הימין נעדר כמעט לחלוטין מהכנס הזה. איפה היו יועז הנדל וצביקה האוזר? איפה היו מאי גולן וישראל כץ?

המטרה של הכנס היא לא אתה ואת, המטרה היא האג. הארגונים

שהשתתפו בכנס הזה - שוברים שתיקה, גישה, בצלם, יש דין, HRW ועוד - מובילים קמפיין בינלאומי אגרסיבי כבר חודשים ארוכים. זה קמפיין שמתודלק במימון ממשלות אירופה, והוא נופל על אוזניים

כרויות ונפש חפצה אנטישמית בעולם. לפי נתוני מכון המחקר NGO

,MONITOR הארגונים שישבו סביב השולחן הקטן בכנסת קיבלו בשב לוש השנים האחרונות 70 מיליון שקלים מממשלות אירופיות. בכסף הזה הם מממנים את הקמפיין נגד חיילי צה"ל, נגד המתיישבים ונגד בכירי הממשל בישראל, במטרה להעמידם לדין בהאג. הם רוצים להב מציא את המושג אפרטהייד מחדש, כדי שבית הדין הבינלאומי בהאג יכיר בהגדרה החדשה והמעוותת שלהם לאפרטהייד וישפוט את ישראל לפי הסטנדרט שלהם.

זה הכנס שהיה השבוע בכנסת שלנו. לא שמעתם עליו אולי, אבל הוא אוכל אתכם מבפנים. זה הכנס שעליו חתומות אופוזיציה וקואליציה בישראל, קואליציה של קלון. זה הכנס שכמעט אף אחד מהקואליציה לא טרח למחות נגדו, להגיע אליו או אפילו לצייץ. זו האדישות הממשלתית הישראלית וזו המשמעות הבינלאומית ההרסנית שלו.

דעות

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282050510031245

Israel Hayom