עיתון ישראל היום

פרס פיבודי היוקרתי ל"המורדת"

עוד הישג למיני־סדרה של נטפליקס בכיכובה של שירה האס: פרס על הצטיינות בתחום שידורי הטלוויזיה ● "האס אותנטית וחשופה", נאמר בנימוקי ועדת הפרס

דודי כספי, לוס אנג'לס

המיניבסדרה עטורת השבחים "המוב רדת", בכיכובה של השחקנית הישב ראלית שירה האס, זכתה בפרס פיבודי היוקרתי על הצטיינות בתחום שידורי הטב לוויזיה בשנה החולפת.

הפיבודי מוענק מדי שנה מאז 1941 על ידי בית הספר לעיתונאות ותקשוב רת המונים באוניברסיטת ג'ורג'יה )UGA( ונחשב לאחד מאותות ההוקרה הוותיקים והמכובדים ביותר עבור יצירה במדיה. בין התחומים שנבחנים מדי שנה: משדרי טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שירות לקהילה, חינוך ועוד.

"המורדת" היא הפקה אמריקניתבגרב מנית שעלתה בנטפליקס במארס 2020 ומבוססת על סיפור חייה של דבורה פלב דמן, שנמלטה מחייה בחסידות סאטמר המסוגרת בברוקלין. האס גילמה את הגיב בורה אסתי שפירו, שנוטשת את חייה ואת בעלה ינקי (עמית רהב) יום בהיר אחד ומב גיעה לברלין, שם מתגוררת אמה שאיתה היא לא היתה בקשר כל השנים. "המורדת" היתה מועמדת לשמונה פרסי אמי וזכתה בקטגוריית הבימוי. האס עצמה היתה מוב עמדת לפרסי אמי וגלובוס הזהב. כמו כן היתה מועמדת בטקס בחירת המבקרים האמריקנים, וזכתה בפרס האינדיפנדנט

ספיריט ליצירות עצמאיות.

בנימוקים של חבר השופטים של פרסי הפיבודי 2021 נכתב כי מדובר ב"סדרה מותחת ומרתקת שבוחנת בקפידה כיצד קהילה דתית אוכפת תפקידים מגדריים מחמירים על מנת לשמור על זהותה ללא קשר למחיר בחיי אדם". בנוסף, השופטים התייחסו להופעת המשחק של האס והוסיב פו כי הסדרה "משלבת תיאור מוחלט של דיכוי דתי עם סיפור התבגרות שמהדהד בתמימות נואשת ומחוספסת הודות לשירה האס האותנטית והחשופה בתפקיד אסתי".

עם הזוכים הנוספים בפיבודי השנה נמנים הסדרה הקומית של אפל TV פלוס "טד לאסו", הסרט הדוקומנטרי 76" ימים" שתיעד את השבועות הראשוב נים להתפרצות הקורונה בווהאן ותוכנית האירוח הלילית "לייט שואו עם סטיבן קולבר" שבשנה האחרונה שודרה מביתו של הסאטיריקן.

תרבות

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282003265390989

Israel Hayom