עיתון ישראל היום

מערבבים וחוגגים

בניגוד לחורף, המאופיין במשקאות כבדים, אלו של הקיץ קלילים יותר, כיפיים ובעיקר מתוקים ● טעמנו את כל להיטי העונה, החל מהוותיקים והמוכרים ועד ללהיט החדש ● ולא נשקר לכם - נהנינו מאוד

רונן פרלמוטר

הקיץ

כבר כאן, עכשיו זה רשמי, ויחד איתו ועם הטמפרטורות שעולות מגיעה עונת המסיבות. בחוף, בבריכה, בחתונה או סתם עם החבר'ה - הכל מקובל. פעם היינו חוגגים בלי שום קטליזטורים, אבל הצעירים של היום הם לא הצעירים של הלילה - היום כבר חייבים איזה דרינק משמח או שניים כדי להרים את האווירה. אם בחורף אנחנו שותים משקאות אלכוהוליים "רציניים", כבדים וחומים, הרי בקיץ ההעדפה הברורה היא למשקאות קלים יותר, מצוב ננים ובשלל טעמים מתוקים. כאלה שמצד אחד לא עולים לראש יותר מדי, אבל בהחלט קצת משחררים את הכבדות ומשרים אווירה כיפית.

תוסיפו לזה את טרנד הקוקטיילים שבשנים האחרונות מתגבר בכל העולם וגם אצלנו, והנה קיבלנו מבול של משקאות קיץ חדשים שעתידים לככב במסיבות ובחופי הרחצה. לא, אנחנו לא מתב כוונים לקוקטיילים עם אלכוהול "על מלא" (שגם ערכות ומשלוחים שלהם הפכו למכת מדינה), אלא דווקא למשקאות קלילים ולרוב מוגזים שעם קצת חיזוק אלכוהולי עושים מתוק בפה ושמח בראש ובלב. בעגה המקצועית קוראים לקטגוריה הזו ‪,RTD )Ready To Drink(‬ והביקוש אליה עולה משנה לשנה. אז עשינו קצת מחקר, הרחנו, ערבבנו וטעמנו, והנה מה שתשתו במסיבות קיץ :2021

נתחיל ,"Shake"ב המשקה החדש שמיובא על ידי חברת כספיריטס החיפאית הוותיקה, וזמין כמעט בכל חנות אלכוהול או בר. הוא מבוסס על סיידר תפוחים, ומגיע בטעמי קוקטיילים מפורב סמים (מוחיטו, ‪sex on the beach ,bora bora‬ ועוד), ג'ין ואשכולית ורודה (נהדר!) ואבטיח (פחות אהבנו). אפשר להשיג אותו בבקבוקי בירה מעוצבים עם צוואר גבוה אבל בשביל החופים, שבהם הזכוכית אסורה, יש גם פחיות. וגם אחלה מחיר! 330( מ"ל, 8 שקלים)

ברשת בנא משקאות משיקים סדרת משקאות MIX אלכוהוליים חדשה, בבקבוק עם פקק הברגה (לפתיחה חוב זרת), שמגיעה מספרד בשישה טעמים מרעננים וקלילים. גם היא על בסיס וודקה או ג'ין ורכיבים טבעיים במגוון טעמים: וודקה וליים, וודקה אננס (מומלץ), וודקה אוכמניות, ג'ין וטוניק, וודקה מוחיטו וודקה פסיפלורה. המשקאות מוכנים לשתייה, ומתאימים לשתייה נקייה אך גם לערבוב. אנחנו אהבנו במיוחד את הוודקה אננס, שהזכירה טעמי ילדות עם טוויסט אלכוהולי 275( מ"ל, 11.5 שקלים, 59.9 שקלים לשישייה). גם הבריזר הוותיק של חברת בקארדי לא נשאר מאחור. הוא מכיל אחוז אלכוהול מינימלי .4%( של רום, אלא מה?), שכמעט אינו מורגש, ומופיע בשלל טעמי פירות: לימון, אבטיח, אננס, תפוח ועוד. בגלל המתיקות המודגשת שלהם אנחנו אהבנו אותם בעיקר כמרכיב בקוקטייל ולא בפני עצמם, אבל מה אנחנו מבינים? אנחנו מהדור הקודם 275( מ"ל, 12-10 שקלים). גם עבור מי שלא מוכן להיפרד מהיין שלו יש לנו אחלה המלצה: יין המוסקטו המפורסם ברטנורא, זה המתקתק והמבעבע קלות בבקבוק הכחול שמב גיע מצפון איטליה, משיק גרסת קיץ מדליקה בפחיות גם בטעם הרגיל וגם בגרסת רוזה. הטעם הוא אותו טעם אהוב ומוכר, אבל עכשיו אפשר לקחת אותו איתכם גם לחוף ולהתענג על 100% יין טהור וצלול, מתב קתק אבל מאוזן בחמיצות רעננה ועם אלכוהול נמוך .)7%-5%( אושר! 250( מ"ל, 20 שקלים, מארז של ארבע פחיות בב07 שקלים).

ולסיום, עם כל הכבוד לכל המשקאות הנ"ל, מה שהולך להיות השוס של הקיץ מגיע דווקא לא בבקבוק. קוראים לו ,COOLOO והוא מיועד להקפאה. זהו בעצם "שלוק" (פופ אייס) אלכוהולי )5%( למבוגרים שמיוצר בארה"ב על בסיס וודב קה או רום, שהקפאה הגונה תעניק לו מרקם של סורבה מענג (בגלל האלכוהול מומלץ להקפיא לפחות שמונה שעות מראש). הוא מגיע בארבב עה טעמי קוקטיילים נפלאים (פינה קולדה, ג'ין אנד טוניק, פאלומה ומאי תאי) במארז של 12 יחידות, וכבר הפך ללהיט בחתונות, באירועים ובחופי הרחצה. טעמנו ונגנבנו.

תשתדלו להתאפק וללגום ממנו לאט, אחרת ה"בריין פריז" לא יפסח עליכם, לא נעים 100( מ"ל ליחידה, 110 שקלים למארז של 12 יחידות).

לייף סטייל

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281913071077773

Israel Hayom