עיתון ישראל היום

תעשיינים מהאמירויות: נגיע לת"א אחרי הקורונה

כ־02 תעשיינים ישראלים הציגו את עסקיהם מול בכירים במשרד ההשקעות האמירותי ● שלושת אזורי התעשייה והסחר החופשי במקום נחשבים לגדולים בעולם ● השגרירות במדינה תיפתח בשבוע הבא

ערן בר־טל אבו דאבי

משלחת התעשיינים לאיחוד האמירויות התארחה אתמול בלשכת המסחר של עיר הבירה אבו דאבי. ראש המשלחת, נשיא איגוד התעשיינים ד"ר רון תומר, קיבל אות הערכה ממונירה אלרמכתוב, סגנית מנהל רשות ההשקעות באבו דאבי ובכירה במשרד ההשקעות במדינה.

במפגש סוכם שבכירי לשכת המב סחר של אבו דאבי יגיעו לביקור גוב מלין ראשון בישראל, מייד כשהדבר יסתייע מבחינת הגבלות הקורונה. במפגש השתתפו כל מנהלי שלושת אזורי הסחר החופשי של אבו דאבי. הגדול שבהם, "מאסדר", מעסיק 70 אלף עובדים. הוא אחד מאזורי התב עשייה לסחר חופשי ("פרי זון") הגב דולים בעולם ומהווה שני שלישים מאזור התעשייה הענקי של סינגפור.

כב02 תעשיינים ישראלים, חברי המשלחת, שהיתה הראשונה להגיע לאבו דאבי, הציגו את המפעלים שלהם. בלשכת המסחר הציעו אפב שרויות מהירות להקים עסקים משוב

תפים באמירויות. לחברי המשלחת אורגנו פגישות אישיות עם יצרנים ואנשי עסקים מקומיים במטרה לקדם עסקים משותפים.

תומר אמר: "שיתוף הפעולה הכב לכלי בין יצרנים ישראלים לאנשי עסקים באמירויות עשוי לפתוח עידן

חדש ליצואנים ישראלים, שיוכלו למכור את התוצרת שלהם לשורה של מדינות ערביות, כולל מדינות שכיום אין לנו יחסים עימן. המהלך יביא לשגשוג התעשייה, ישמש מנוע צמיחה לכלכלת ישראל וייצר מקוב מות עבודה רבים לישראל". רון הוסיף כי "קשרים כלכליים איתנים יוצרים בסיס יציב וברבקיימא לשלום".

בהמשך ביקרה המשלחת במוזיאון הלובר של אבו דאבי - שהוקם לאחר שממשלת נשיא צרפת לשעבר סרב קוזי נדרשה לאשר את הבקשה בעסב קה המוערכת ביותר מב5.1 מיליארד דולר לב03 השנים הבאות.

בתוך כך, בשבוע הבא תיפתח השב גרירות הישראלית במדינה. לפי איתן נאה, הממונה על השגרירות שימונה לתפקיד השגריר בשבוע הבא: "אנו בונים את תשתית השגרירות ולומב דים את השטח. אני מאמין שבתוך שנה השגרירות תמנה 60 עובדים ותהיה מהגדולות בעולם".

ד"ר רון תומר, ראש המשלחת:

"שיתוף הפעולה הכלכלי בין יצרנים ישראלים לאנשי עסקים באמירויות, עשוי לפתוח עידן חדש ליצואנים ישראלים"

כלכלה

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281883006306701

Israel Hayom