עיתון ישראל היום

!Bienvenidos היום: הונדורס תהפוך לרביעית לפתוח שגרירות בירושלים

מדובר בשגרירות הרביעית שתפעל מהבירה ● הנשיא הרננדס, שהגיע במיוחד מארצו, יסגור מעגל של קשר ארוך שנים עם ישראל וייפגש עם ריבלין, בנט, לפיד ונתניהו

אריאל כהנא גילוי נאות: ד"ר מרים אדלסון היא מו"ל "ישראל היום". משפחת אדלסון היא הבעלים של החברה המחזיקה במניות "ישראל היום"

שגרירות רביעית של מדינה זרה בירושלים תיחנך היום בגן הטכנולוגי במלחה. הונדורס תצטרף לארה"ב, לקוסובו ול גואטמלה, שהשגרירות שלה בבירה נמצאת גם היא במלחה.

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הר ננדס, הגיע במיוחד מארצו כדי לה שתתף במעמד החשוב גם מנקודת מבטה של ארצו. מהצד הישראלי יש תתפו במעמד רה"מ נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, מנכ"ל משרדו אלון אושפיז ושגרירי שתי המדינות, אלדד גולן ומריו קסטילאו מנדוזה.

אמו של נשיא הונדורס, אחותו של הנשיא, סגן הנשיא, שר הפנים, שר המשפטים ובכירים נוספים בממשלת הונדורס הגיעו לישראל במטוסה של ד"ר מרים אדלסון.

מאחורי המעמד ההיסטורי של חנוכת השגרירות מסתתר סיפור בן 30 שנה. שגרירות ישראל בהונדורס זיהתה באותה עת את הרננדס כדמות שעשויה להיות בעלת השפעה במדי נתו בעתיד. הוא הוזמן לישראל על ידי סוכנות מש"ב של משרד החוץ, וב 1991 השתתף בקורס מנהיגות צעירה. בשל קיצוצים תקציביים ישראל סגרה ב 1995 את השגרירות שלה בטגוסיגלפה, בירת הונדו רס, ומינתה את השגרירים בגואטמלה לייצג את יש ראל גם בהונדורס.

הרננדס, מצידו, עבר לעולם הע סקים והפך לאחד מעשירי הונדורס. לפני שבע שנים החליט להתמודד לנשיאות וכבש את המדינה בסערה. אחת הפעולות הראשונות שנקט היתה חיזוק הקשרים עם ישראל. במהלך כהונתו ביקר בישראל ארבע פעמים. הוא שמר על קשר חם עם רה"מ הקו דם בנימין נתניהו וראה בגישתו הכ לכלית מודל לחיקוי.

מדיניות אוהדת

ב 2018 יזמו במשרד החוץ את הזמנתו של הר ננדס לטקס הדלקת המ שואות כבוגר מש"ב ועל רקע התקרבותו לישראל. בשמאל הישראלי התעו ררה התנגדות בטענה שהרננדס פועל בארצו בכלים לא דמוקרטיים. בשל הסערה הוא החליט לבטל את בואו. למרות הפגיעה, הרננדס המשיך במ דיניות האוהדת כלפי ישראל.

ב ,2019 כמה חודשים לאחר שארה"ב וגואטמלה, שכנתה של הונ דורס, העלו את השגרירויות שלהן לירושלים, הרננדס נעתר לבקשה של נתניהו לעשות כן. פעילות נמרצת של שגריר ישראל להונדורס באותה עת, מתי כהן, קידמה את התהליך, זאת למרות קיומה של קהילה פרו פלשתינית גדולה והתנגדות רועשת למהלך בהונדורס.

הוא סיכם עם נתניהו כי בתמורה להעלאת השגרירות של ארצו לירו שלים, ישראל תפתח מחדש את הש

גרירות שלה בהונדורס. הצעד התעכב במשך חודשים בשל המשבר הפוליטי בישראל, ובעקבות עצירת התקציבים למשרד החוץ על ידי נתניהו עצמו. רק בחודשים האחרונים החלה לפ עול בטגוסיגלפה שגרירות ישראלית.

הרננדס עצמו פורש מתפקידו בס תיו הקרוב. כדי לסגור את המעגל עוד בתקופת כהונתו, החליט לבוא לישראל ולחנוך את השגרירות בי רושלים. הוא ישתתף גם בטקס קבי עת המזוזה עם הרב יוסף גרמון, שיש לו פעילות נרחבת בדרום אמריקה. הרננדס גם ייפגש עם הנשיא ריב לין, רה"מ בנט ורה"מ לשעבר נתניהו.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281749862320525

Israel Hayom