עיתון ישראל היום

לראשונה בממשלה: אישור בנייה ביו"ש

מדובר בתוכניות לרווחת הפרט ולא בבתים חדשים ● מועצת יש"ע: מגוחך

אפרת פורשר

בנייה ביהודה ושומרון - גם אם מינורית - לראשונה בתקופת ממשלת בנט־לפיד: ועדת המשנה להתנגדויות במינהל האזרחי אישרה אתמול 31 תוכניות בנייה בהתנחלויות.

לא מדובר באישור של יחידות דיור חדשות, אלא בעיקר באשרור תוכניות בנייה המיועדות לרווחת הפרט באלפי מנשה, באלקנה, במונ דיעין עילית, באלעזר, בכוכב יעקב וביישובים נוספים.

כך למשל, אושרו מבנה של בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים באלקנה, הצבת רמפה לבעלי מוגבלויות, הקמת קניון במישור אדומים, מדרשות ובתי כנסת בקרני שומרון ובכפר אדונ מים וכן הרחבת בתים או בניית מרתף ביצהר.

זו ההתכנסות הראשונה של ועדת המשנה להתנגדויות בממשלת בנטנלפיד. עם זאת, כשברקע הריסת מאחז עוז ציון אתמול באזור כוכב השחר, וההיענ רכות להריסת המאחז אביתר שבשומרון - ביש"ע לא מרוצים מהאישור המוגבל. ראשי מועצות בשטחים קוראים לכנס את מועצת התכנון העליונה (מת"ע) של המינ נהל האזרחי, כדי שתאשר יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון.

בפעם האחרונה שבה התכננ

סה מת"ע היה זה בינואר האחרון, אז אושרו על ידיה כנ008 יחינ דות דיור בשלבי תכנון שונים. הפעם מדובר רק בוועדה קטנה, שמאשרת לרוב תוכניות פרטניות בהיקפים מזעריים.

במועצת יש"ע הגיבו כידוע במורת רוח אתמול. "מה שאושרר היום אלה לא תוכניות בנייה של יחידת דיור ולא ישיבת מת"ע. אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור תוכניות של בתים, וזה עדיין לא קרה. צריך לכנס לאלתר את מועצת התכנון ולאשר בנייה של יחידות דיור בכל רחבי האזור. חיכינו מספיק".

בצל המתיחות

נזכיר כי מערכת הביטחון נענ רכת לפינוי של המאחז אביתר, אולם הדרג המדיני עדיין לא החליט כיצד לנהוג במאחז אשר הוקם לפני כחודשיים, במבצע בזק של תנועת נחלה, לאחר הרצח של יהודה גואטה בצומת תפוח.

כיום מתגוררות במאחז, שננ מצא על קרקע לא מוסדרת אשר לא הוכרזה כאדמת מדינה, יותר מנ05 משפחות צעירות שהגיעו מכל רחבי הארץ.

עשרות משפחות נוספות נמנ צאות ברשימת המתנה לעבור להנ תגורר במאחז.

לפני כשבועיים הוציא אלוף פיקוד המרכז צו תיחום למאחז, שמשמעותו היא שנאסר להמשיך את הפיתוח בו, וכן הוא מאפשר למערכת הביטחון לפנותו ללא צורך בצווים נוספים.

ערר שהגישו התושבים נדחה. עם זאת, ראש הממשלה לשענ בר, בנימין נתניהו, החליט שלא לפעול בימיו האחרונים בתפקיד ולהשאיר את תפוח האדמה הלוהט הזה לממשלת בנטנלפיד.

במועצת יש"ע הגיבו במורת רוח: "אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור תוכניות של בתים, וזה עדיין לא קרה. צריך לאשר יחידות דיור"

חדשות

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281646783105421

Israel Hayom