עיתון ישראל היום

בידוד למחוסנים, מסיכות ומה יקרה ב 9 ביולי? "ישראל היום" עושה סדר

העלייה בתחלואה: האם תוחזר חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים? ● מדוע חשוב לחסן ילדים עד 9 ביולי? ● ועד כמה החיסון מגן מפני הווריאנט ההודי "דלתא"?

אסף גולן

האם מחוסנים חייבים בבידוד לאחר מגע עם חולה מאומת? מחלים מהנגיף או אדם מחוסן, שהיה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף, או שיש חשש כי בא במגע עם נשא של זן מסוכן של הנגיף, עלול להתבקש להיכנס לבידוד על ידי רופא בכיר.

מהו הווריאנט ההודי שגורם לבהלה הנוכחית? הווריאנט ההודי, או בשמו המדעי "דלתא פלוס" הוא זן אלים יותר ומידבק יותר של נגיף הקורונה. הגרסה הזו של הנגיף מתפשטת בעולם ועדויות לווריאנט ההודי ניתן למצוא ב 80 מדינות.

האם החיסון יעיל נגד הווריאנט ההודי? מחקר שבוצע על ידי רשויות הבריאות בבריטניה ושפורסם גם במגזין המדע "Lancet" טוען כי החיסון של חברת פייזר יעיל ב 88% כנגד הווריאנט ההודי – שבועיים לאחר מתן המנה השנייה של החיסון.

מי אוכף ודואג לוודא שמבודדים וחולים נמצאים בבידוד מלא? האכיפה היא בסמכותה של משטרת ישראל, שתקבל את המידע הרלוונטי על המבודדים ממשרד הבריאות. הקנס על הפרת בידוד של אדם מבוגר, או של קטין המצוי באחריותו, הוא של 5,000 שקלים. חולה שמפר בידוד עובר עבירה פלילית ועשוי לעמוד למשפט.

האם יש כוונה לפתוח מחדש את מלוניות הקורונה? מלוניות הקורונה עדיין קיימות ופתוחות עבור נוסעים המגיעים מחו"ל, שעדיין אין באפשרותם להימצא במקום מבודד מבלי לסכן את הסביבה. קבינט הקורונה שכונס מחדש שוקל לנקוט כמה צעדים, אולם כרגע לא צפויה הרחבה של פרויקט המלוניות.

האם תוחזר חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים? נכון לרגע זה, יש לעטות מסיכה בשדה התעופה, במעברי גבול ובמקומות שניתן בהם טיפול רפואי, כמו בתי חולים וקופות החולים. נוסף על כך, הרשויות בבנימינה ובמודיעין הכריזו על חובת עטיית מסיכות בכל החללים הסגורים בערים. קבינט הקורונה הגדיר רף ממוצע שבועי של 100 חולים ביום שיפעיל באופן אוטומטי את התקנה המחייבת עטיית מסיכות בחללים סגורים.

למי מותר לצאת לחו"ל? מותר לצאת לכל המדינות שישראל לא אסרה לצאת אליהן, כולל יציאת ילדים. בחזרה לארץ, הילדים והמבוגרים יצטרכו לעבור בדיקת קורונה אם חזרו ממדינה שהוגדרה שחורה.

האם ילדים יכולים לטוס? ילדים יכולים לצאת לחו"ל על פי הקביעות של המדינות המארחות, חוץ מאותן מדינות שישראל אסרה לטוס אליהן, כלל: הודו, רוסיה, מקסיקו, דרום אפריקה, ארגנטינה וברזיל.

האם תיירים או משפחה מחו"ל יכולים להיכנס לישראל, ובאילו תנאים? הכניסה לישראל מותרת לבני משפחה מחוסנים מדרגה ראשונה, או לאחר ביצוע בדיקת קורונה שיצאה שלילית, וכן לאנשים שמקבלים אישור לצורך כך, בדרך כלל לצורך לימודים, עסקים ו/או טיפול רפואי שניתן לו אישור. קבינט הקורונה ביקש לדחות בחודש ימים את ההחלטה על כניסת התיירים לישראל כדי למנוע עלייה בתחלואה וכניסת וריאנטים נוספים. נכון לעכשיו כניסתם של תיירים תותר רק מחודש אוגוסט.

האם ילדים יצטרכו לעטות מסיכה בקייטנות הקיץ? נכון לרגע זה, אין חובת עטיית מסיכות מעבר ליישובים שבהם יש התפרצות, ובהם הנחיה של הרשויות המקומיות, אך אם תהיה התפרצות גדולה יותר, ייתכן שתתרחב ההנחיה גם ליישובים אחרים.

האם עדיין יש בישראל מספיק חיסונים גם למבוגרים שטרם התחסנו וגם לילדים ולצעירים? ישראל אינה מפרסמת את כמות החיסונים שיש לה, אך נטען שלישראל יש מספיק חיסונים - יותר ממספר התושבים שבה.

מדוע חשוב לחסן ילדים עד 9 ביולי? על פי הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט, תוקפם של חלק מהחיסונים הנמצאים בידי משרד הבריאות צפוי לפוג בתאריך זה, ורצוי מאוד שמדינת ישראל לא תיאלץ להשמיד את מנות החיסון הללו.

מהן המדינות המוגדרות כרגע בסיכון גבוה? משרד הבריאות הגדיר שש מדינות כיעדים ברמת סיכון גבוהה. כל הנכנסים לישראל ממדינות אלה מחויבים בכניסה לבידוד, לרבות מחלימים ומחוסנים. שש המדינות הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281586653563277

Israel Hayom