עיתון ישראל היום

"הנחיות המשרד סותרות, האמון בחיסונים ייפגע"

מומחים במשרד הבריאות בביקורת על ניהול המשבר: "אמרנו לציבור להתחסן כדי שיהיו מוגנים וכדי שלא יחוייבו בבידוד" ● רה"מ בנט בדיון על התפשטות הווריאנט ההודי: "נפעל מוקדם ונצלח את זה ביחד" ● בין ההחלטות שהתקבלו: מבצע לאומי לחיסון בני 12 ומעלה

מיטל יסעור בית אור

"זן דלתא משתולל בעולם, והמטרה שלנו כרגע, בראש ובראשונה, היא לשמור על אזרחי ישראל מפניו", אמר רה"מ נפתלי בנט בדיון על התפשטות נגיף הקו רונה ובדגש על הזן ההודי.

בדיון השתתפו גם שר הבריאות, ראש המל"ל, היועמ"ש, ממונה הקו רונה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד התיירות, מנכ"ל רשות שדות התעופה, ראש רת"א, הממונה על אגף התקציבים באוצר וגורמי מקצוע נוס

פים ממשרד הבריאות, רשות האוכלו סין, משטרת ישראל ועוד. כמו כן, הש תתפו בדיון כמה מומחים, ובהם פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן ופרופ' ערן סגל. "אנחנו רוצים לצמצם במידת האפשר את הפגיעה בשגרת החיים במדינה", הוסיף בנט, "ולכן החלטנו לפעול מוקדם ככל האפשר כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך על ידי נקיטת פעולות אחראיות ומהירות. זה תלוי בנו. אם נקפיד על הכללים וננהג באחריות, נצלח את זה יחד".

בעקבות הדיון התקבלו ההחלטות הבאות: יתקיים מבצע לאומי לחיסון

בני 12 ומעלה, בדגש על מאמץ הס ברתי, ותחודש הפעילות של מערך קטיעת שרשראות הדבקה בשיתוף הרשויות המקומיות. היום יחל קמ פיין הסברה להגברת מאמץ החיסו נים ולהקפדה על חובת הבידוד. כמו כן, אם ייחצה ממוצע 100 הנדבקים ביום למשך שבוע, תוחל חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים. נוסף על כך, גופים הקשורים לניהול המאבק בנגיף, כגון משל"ט משרד הבריאות, ימשיכו את פעילותם.

534 חולים פעילים

באשר לסוגיית נתב"ג, נקבע כי ההחלטות שהתקבלו ייושמו גם בשאר מעברי הגבול הבינלאומיים. כל נוסע ישראלי לחו"ל יחתום על הצהרה בטרם עלייתו לטיסה, שלפיה הוא מתחייב שלא להגיע בשעריהן של מדינות בסיכון גבוה - וההצהרה תיבדק בדלפק הקבלה לטיסה. בד בבד, יידחה ההיתר לכניסת זרים לישראל למטרות תיירות למשך חודש, עד 1 באוגוסט, למעט במסגרת מתווה התיירות הקבוצתית.

"יש 534 חולים פעילים במדינת ישראל. היום היו 110 מאומתים חד שים, אתמול ,125 ורואים את מגמת העלייה", כך אמר פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, בתדרוך עיתו נאים. "בימים האחרונים הממוצע הש בועי הוא 58 מאומתים, וזה מורה לנו על מגמת עלייה. מקרב המאומתים, בבני 16 ומעלה היו 99 מחוסנים באופן מלא ו 39 לא מחוסנים. אנחנו מכירים את האירועים של בנימינה ומודיעין, שהחלו שניהם מתושבים שחזרו מחו"ל והדביקו ילדים. התחלואה התפשטה בבתי הספר ובמגעים כמו חוגים וספו רט. עקב העלייה בתחלואה הרחבנו את החיסון לבני 12 עד ,16 לאחר שבחנו את כל השפעות החיסון וראינו שהוא יעיל ובטוח. בישראל חוסנו כ 30 אלף ללא תופעות לוואי מיוחדות", הוסיף.

במהלך התדרוך, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי פרייס, הבהירה כי למרות הצו שנחתם: "חובת הבידוד היא למחוסנים ולמח לימים המגיעים משש המדינות בסי כון מרבי. בצו הוספנו שבהתפרצויות חריגות שבהן יש עדות להידבקות אחוז גבוה של מחוסנים יינתן אישור פרטני. זו לא הנחיה גורפת".

בתוך כך, הוחלט על הרכב קבי נט הקורונה. חברי הוועדה יהיו רה"מ בנט, רה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד והשרים גנץ, ליברמן, סער, שקד, בר לב, הורוביץ, שאשא ביטון, אל

קין, כהנא וברביבאי. בהמשך יצורפו גם השרה פרקש הכהן והשר רזבוזוב.

מזגזגים מצד לצד

מומחה בכיר למחלות זיהומיות מתח ביקורת על ההנחיות הסותרות של משרד הבריאות בנושא המסיכות, ובפרט בבתי החולים. "אני לא אוהב את הזגזוג הזה. הורידו הנחיה שאין צורך לעטות מסיכות בחללים סגורים והיתה מחשבה שבבתי חולים זה ימ שיך. הכינו טיוטה מורכבת, שקיבלה הערות כמעט מכל בתי החולים שזה לא ניתן ליישום. רק היום הוציאו הנ חיה ברורה. היתה חסרה הסברה באירוע הזה - להגיד לאנשים שהם בסיכון ושהם צריכים להמשיך להיות עם מסיכות, גם אם חוסנו".

על ההחלטה להכניס מחוסנים לבי דוד כשהם באים במגע עם חולים, אמר: "זה לא מוצדק לקרוא לווריאנט ההודי וריאנט מסוכן שהחיסון לא מגן מפניו. זו שגיאה אפידמיולוגית להגיד שהוא מסכן מחוסנים יותר ממה שהיה קודם. מחוסנים ממשיכים להיות מוגנים. זה עלול לפגוע באמון הציבור בחיסון. הקפדנו לשדר שכדאי להתחסן כדי לא למות, וגם כדי שאם תפגוש חולה לא תצטרך להיכנס לבידוד".

חדשות

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281530818988429

Israel Hayom