עיתון ישראל היום

מת מפצעיו קורבן הלינץ' בלוד

יגאל יהושע נרגם והוכה לפני שבוע מרדף אחר שלושה חשודים

שלומי דיאז, דניאל סיריוטי ואבי כהן

קורבן נוסף לטרור הערבי, הפעם מידיו האכזריות של האויב מבפנים: יגאל יהושע, תושב לוד בן ,56 נפטר אתמול לאחר שהותקף בשלישי שעבר ברחוב תלמים בעיר בדרכו לביתו, נרגם באבנים ואף הוכה על ידי פורעים ערבים שארבו לו במקום.

יהושע הותיר אחריו רעייה ושני בנים, צעיר בן 22 וילד בן שמונה. רעייתו, אירנה, מסרה עם הישמע הבשורה המרה כי החליטה לתרום את אבריו משום שהוא תמיד היה בנכונות לעזור וזה מה שביקש. "הוא תמיד אמר שהוא יעניק חיים לאחרים", שיתפה, "זאת היתה המשאלה שלו וכשהבנו שהמצב חמור קיבלנו את ההחלטה למלא את הבקשה שלו".

משפחתו וחבריו בלוד התקשו בשני להשלים עם ההודעה בדבר פטירתו. "הוא היה איש מדהים עם לב ענק שתמיד עזר לכל. המשפחה והחברים הרוסים מהידיעה", סיפרו חבריו. "הוא היה חשמלאי במקצועו. ערבים ויהודים כאחד הכירו אותו והוא תמיד העניק שירות בלי בעיה ובלי להבדיל בין איש לרעהו. היו לו גם חברים ערבים. הוא גם נתן סיוע בחינם בעיקר לניצולי שואה - אבל לא רק".

אמש חלה פריצת דרך באפשרות למעצר רוצחיו יהושע. ל"ישראל היום" נודע כי בידי המשטרה שלושה שמות של חשודים ועל פי המידע, הם נמלטו מהעיר למקום מסתור. המצוד אחריהם החל.

יהושע הוא הקורבן היהודי הראשון במהומות בלוד, שם נפצעו במהלך השבוע יותר מעשרה בני אדם, אחד מהם אף מירי. מצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה לאחר שנפגע אף הוא מידוי אבנים. ממשטרת מרחב השפלה נמסר כי חקירת מותו של יהושוע מתנהלת. בחקירה מעורבים גורמי ביטחון נוספים כיחידה המרכזית במשטרת מחוז המרכז ואנשי שב"כ. עד כה התייחסה המשטרה לאירוע כתקיפה חמורה - וכעת התיק מסווג כתיק רצח.

יצויין כי ערבים תושבי לוד פרסמו ברשתות לאחר התקיפה כי מדובר בצעד נקמה על ידי הירי שבוצע בצעיר ערבי מוסא חסונה יממה קודם לכן.

גם הפלשתינים שובתים

בתוך כך, מחר תתקיים שביתה כללית במגזר הערבי, בהמשך להחלטה שהתקבלה פה־אחד ועדת המעקב העליונה של החברה הערבית בישראל.

בהודעת ועדת המעקב, בראשותו של ח"כ לשעבר מוחמד בראכה, נמסר כי השביתה תכלול את כלל ענפי המסחר, השירותים הציבוריים ומערכת החינוך למעט החינוך המיוחד ומערך ההכנה לבחינות הבגרות. "השביתה באה במחאה על המלחמה בעזה, על המתקפה נגד הפלשתינים בירושלים בשכונת שייח' ג'ראח ומסגד אל־אקצה, ונגד המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים המעורבות בפרט", נמסר מטעם הוועדה. "מדובר במחאה אזרחית עם כתובת פוליטית ברורה. ועדת המעקב דורשת להסיג את הכנופיות הפשיסטיות מהערים, ולהגיש נגדם כתבי אישום. לשחרר את מאות העצורים הערבים ולחקור את האלימות המשטרתית

נגד אזרחים ערבים".

במקביל הודיע גם הרשות הפלשתינית ברמאללה על שביתה כללית בשטחי הרשות ביהודה ושומרון. השביתה תכלול את כלל ענפי המסחר, השרותים הציבוריים, מערכת הבריאות ומערכת החינוך ברשות הפלשתינית.

עבאס בלוד: "נשקם יחד"

במהלך החג נמשך העוצר בלוד, ונראה כי מצב החירום ימשך לפחות עוד כמה ימים והצו יוארך בהתאם. השוטרים עדיין פרוסים בעיר בכוחות מתוגברים, הן ברחובות עימות והן סביב מקומות קדושים לכל הדתות מחשש לפגיעה בהם. המשטרה דיווחה אתמול על מעצר של עוד שישה תושבים בעיר החשודים במעורבות בפרעות וירי על שוטרים, לצד ידוי אבנים ובקבוקי תבערה.

ערב החג ביקר בעיר יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס שנפגש עם ראש עיירת לוד יאיר רביבו ואף ביקר בבית הכנסת בית ישראל שהוצת (אחד משמונה בתי הכנסת שהוצתו; ש"ד). "אסור לפגוע במקומות קדושים ומי שעושה זאת פועל בניגוד לאסלאם", אמר עבאס במהלך הביקור. "אין מקום לקבל את זה, כפי שאנו כואבים פגיעה במסגדים שלנו. הקו האדום זו אלימות מכל סוג. חייבים להסתכל קדימה: להתחיל בשיקום המקומות הקדושים ולשקם את מערכת היחסים".

ביפו שורר בימים האחרונים ביפו שקט מתוח וחלה ירידה בהיקף באירועי הפרת סדר. אלמונים ניתקו את צינורת הגז לבניין בו מתגוררים יהודים באזור נמל יפו, וכוחות החירום הוזעקו למקום. במקרה אחר, הגיעו ערבים למקלט ציבורי במטרה להעלות אותו באש. במקום היה מאבטח ערבי שהצליח לשכנע את הפורעים לחזור בהם ממעשיהם.

הרחפן של שוטרי יפו

המשטרה מפעילה "רחפנים" מעל שמי יפו, כדי למנוע הפרות סדר ומעצר חשודים במסגרת פעילות מבצעית לשמירה על שלום הציבור. הפעילות הייחודית מהאוויר בשילוב כוחות מבצעיים על הקרקע, מאפשרת מיקוד, זיהוי ומניעת עבירות חמורות, לרבות הצתות ותקיפות. במהלך אחד המעקבים הבחינו שוטרי יפו פעילות חריגה של הצתת פחי אשפה בעיר. הכטב"מ סיפק בזמן אמת את כיוון בריחת החשוד מהזירה ומידע על מקום המסתור, עד למעצר של החשוד, תושב יפו בן .21

גם בחיפה, עכו והגליל המערבי שרר שקט יחסי במהלך החג. כוחות גדולים של לוחמי מג"ב ויס"מ המשיכו להפגין נוכחות ברחובות הערים המעורבות. צוותים עירוניים עסקו בניקוי הרחובות והחלפת פחי האשפה, תמרורים ושלטים שנהרסו. בעכו העתיקה נרתמו עשרות תושבים מקומיים לטובת ניקוי הרחובות.

חבריו של יגאל

יהושע: "היה איש מדהים עם לב ענק שתמיד עזר לכל. ערבים ויהודים כאחד הכירו אותו והוא תמיד סייע בלי להבדיל בין איש לרעהו"

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282419877145520

Israel Hayom