עיתון ישראל היום

בין שתי חזיתות שבועות בממ"ד

מטחי ירי נורו לעבר ישראל במשך כל החג ● לצד היירוטים המוצלחים, רקטות פגעו בשני בתי מגורים באשדוד ובבית כנסת באשקלון ● באשדוד דורשים: "השמישו את המקלטים" ● בשל המתיחות - מוסדות החינוך ביישובים רבים יישארו סגורים עד מחר

שלומי דיאז, איליה יגורוב ונועם )דבול( דביר

המצב הביטחוני עדיין מתוח, לאחר שלאורך חג השבועות חמאס ירה מטחים כבדים לעבר אזורי הדרום, השפלה והמרכז.

בעיר אשדוד נרשמו יירוטים מו צלחים. שתי רקטות פגעו ישירות באזורים בעיר - תחילה רקטה פגעה בשטח פתוח שאין בו בית בין שתי וילות מאוכלסות בדרום העיר וגרמה נזק כבד לכמה כלי רכב. תושבים החלו במהירות לכבות את הדליקה בכלי הרכב כדי למנוע פיצוץ, ובתוך דקות הגיע הסיוע של צוותי הכיבוי והעירייה. לא דווח על נפגעים.

אתמול בפעם השנייה רקטה פגעה בבניין בעיר. שלושה נפצ עו קל מרסיסים ועוד חמישה לקו בחרדה. בין הנפגעים גם כדורגלן העבר של הפועל תל אביב והפועל אשדוד, איבזיטו אוגבונה, שנפצע מרסיס בידו וברגלו. רעייתו קטיה ושתי בנותיו לא נפגעו, אולם לדי רתם נגרם נזק.

"היינו בבית והיה פיצוץ חזק. הבית נהרס אבל אנחנו בסדר. גם האוטו שלי נהרס ברחוב", סיפר. אוגבונה פונה לקבלת טיפול בפ ציעתו בביה"ח אסותא באשדוד. משם נמסר כי הגיעו שמונה נפגעים, ובהם שלושה קל וחמישה נפגעי חרדה, שקיבלו טיפול רפואי וכעבור כמה שעות שוחררו.

מועדון הפועל תל אביב הודיע בערב כי החל בגיוס כספים כדי לסייע לכדורגלן העבר של המועדון עד שגורמי מס רכוש ואחרים, שכבר היו בזירה, ימשיכו בטיפול מולו. עוד כמה רקטות נפלו בשטחים פתוחים בין אשדוד לגן יבנה ועד הלום. לא דווח על נזק או על נפגעים.

בעיית המיגון

זאת ועוד, תושבים בעיר פנו לר שות במהלך החג לנוכח הנפילות, וציינו כי לא מעט מקלטים בבניינים ישנים אינם בשימוש.

"יש ברובעים הישנים הרבה בתים ללא ממ"ד וללא מקלט. כמה פע מים התרענו מול העירייה כדי שי שלחו פקחים לבדוק את מצב המק לט. אף אחד לא הגיע", אמרה רחל, תושבת רובע ב'. גם תושבי רחוב רוגוזין פנו לעירייה וציינו כי יש בעייתיות בגישה של נכים ומוגבלים למקלטים ישנים, וכי הרבה נמנעים

רחל, תושבת שכונה ב' באשדוד: "כמה פעמים התרענו מול העירייה כדי שישלחו פקחים לבדוק את מצב המקלט. אף אחד לא הגיע"

לא יתקיימו לימודים: בעוטף עזה, במערב לכיש, במערב הנגב, בלכיש, במרכז הנגב, בדרום השפלה, בשפלה ובאזורים דן, שרון וירקון

מלרדת אליהם. בעקבות הפניות החלה העירייה לשלוח אנשי צוות שהחלו לטפל בתלונות התושבים, וגם החלה למצות את הדין עם דיירים בבניינים שהפכו את המ קלט למחסן.

מטחים ללא הפסקה

בתוך כך, מטחים כבדים שוגרו בערב החג לכיוון אשקלון, באר שבע והסביבה, וכן לעבר אשדוד ועוטף עזה. רוב הטילים יורטו והאחרים

נפלו בעיקר בשטחים פתוחים, אך בעיר אשקלון נרשמו כמה פגיעות ישירות - בית כנסת, בית פרטי ורכב נפגעו, אירועים שהסתיימו ללא נפ געים בגוף.

גם בעיר באר שבע טיל נפל בשטח פתוח בלב שכונת מגורים צמוד לסופרמרקט. בבית הכנסת בדרום העיר שנפגע, ספרי התו רה לא נפגעו בנס. נפילות נרשמו גם במועצות האזוריות בעוטף עזה - אירועים שהסתיימו בעיקר בפ

גיעות ברכוש, כשטיל פגע בבית הצעירים והנוער בנחל עוז, ולול תרנגולות ביישוב נוסף של המו עצה האזורית אשכול נפגע ונשרף.

נשארים בבית

בתוך כך, גם היום ומחר לא ית קיימו לימודים בקרב חצי מתלמידי מדינת ישראל: על פי הודעת פיקוד העורף, הלימודים אינם מתקיימים היום ומחר בשל המצב הביטחוני בעוטף עזה, במערב לכיש, במערב הנגב, בלכיש, במרכז הנגב, בדרום השפלה, בשפלה, ובאזורים דן, שרון וירקון. מדובר ברשימה ארוכה של ערים, ובהן תל אביב, הרצליה, פתח תקווה, באר שבע, אשדוד ועוד. למ עשה, יותר ממיליון תלמידים יישא רו בבית. ההנחיות תקפות עד ליום רביעי בשעה .18:00

מובן שבמסגרת זו אסורה כל פעי לות חינוכית, וכן חוגים ותנועות נוער וכל התקהלות. יש לציין כי היום חל איסרו חג שבועות והלי מודים אמורים להתחדש רשמית רק מחר. עם זאת, יש מסגרות של צה רונים שהיו אמורות לפעול היום. בכל שאר הארץ הלימודים מת קיימים כרגיל.

מי שסובלים אפילו יותר הם תל מידים בחינוך המיוחד ומשפחותיהם, שעבורם המסגרת, היציבות ושגרת החיים הן דבר הכרחי. יש לציין כי באזורים מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ומערב הנגב, דרום השפלה, שפלה, דן, שרון וירקון יש אישור לקיים לימודים בחינוך המיוחד רק בתוך מרחב מוגן תקני, בעוד אזור עוטף עזה לא הוחרג בנושא זה.

חדשות

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282170769042352

Israel Hayom