עיתון ישראל היום

חוג דרמה למתקדמים

העיר מדריד מוכנה להניף את צלחת האליפות, אבל מחזור הסיום יקבע אם אתלטיקו תהיה זו שתפסיק לסבול או שריאל שוב תצא גדולה ● בצרפת ליל נוגעת בתואר, אבל גם שם ההכרעה תושג רק ברגע האחרון של העונה ● שוער ליברפול כבש בנגיחה בתוספת הזמן ושמר על סיכוייה לסיים רביעית

דור הופמן

מאבק האליפות בליגה הספר דית, שהיה ברובו משולש, לעיתים אפילו מרובע, הצטמק ביום ראשון לקרב זוגי בין שתי הקבוצות ממדריד. אחרי שברצלונה הדועכת הפסידה 1:2 לסלטה ויגו, רושמת משחק רביעי מתוך חמישה אחרונים ללא ניצחון, ואחרי שסביליה הובסה 0:4 על ידי ויאריאל במשחק שלישי ללא ניצחון מבין הארבעה האחרונים, למחזור הסיום שייערך בשבת יתייצבו רק השתיים ממדריד עם סי כוי לאליפות.

אתלטיקו, שתפגוש את ריאל ויאדו ליד של שון וייסמן הנלחמת על חייה, תסתפק בתוצאה זהה או טובה מזו של ריאל, שתארח את ויאריאל. החגיגות של ריאל יתקיימו רק אם הקבוצה של זינ דין זידאן תנצח וזאת של סימאונה לא.

אל המצב הזה הגיעו שתי הקבוצות מהבירה לאחר מחזור דרמטי במיוחד. בשלבים רבים ממנו, ובעיקר מאוחרים, נראה היה שהכיוון שלו הוא עוד צלקת לאוסף המכובד של הקולצ'ונרוס - עוד פספוס, עוד כמעט.

15 דקות לסיום, וקצת אחרי שנאצ'ו העלה את ריאל ל 0:1 מול בילבאו, אתלטיקו נקלעה לפיגור מול אוססונה משער של בודימיר. במצב העניינים הזה רק מהפך היה שולח את הקבוצה של סימאונה למחזור הסיום בעמדת יתרון. אתלטיקו סבלה, אבל ספק אם יש קבוצה שיודעת לאמץ לחיקה את הסבל כמוה.

בניצחונות כמו בהפסדים, בהצלחות כמו בכישלונות, אתלטיקו היא קבו צה סובלת. בתחילת המילניום קמפיין שיווקי שלה טבע את המוטו "אבא, למה אנחנו אוהדי אתלטי?", שאלה מדויקת שמבהירה שאהדה לאתלטי באה עם סבל בחובה.

את הסבל הזה, שמלווה אותה גם בשנים האחרונות תחת סימאונה, אמור היה לפתור לואיס סוארס. הרי האורו גוואי הוא מהשחקנים שמנצחים מתוך הרגל, שגרה, ונדמה היה שדווקא במח זורים האחרונים גם הוא נדבק בתדמית שדבקה לקבוצה שלו - וסבל.

כמעט חודשיים שלמים שהוא נדם, עד שבדקה ה ,88 ושש דקות אחרי שר נאן לודי קבע ,1:1 האורוגוואי בעט פנימה את השער שהמיר את הסבל בש מחה ואת השוויון בניצחון .1:2 "לא היינו אמורים לסבול ככה כי היתה לנו מחצית ראשונה נהדרת שהחמצנו בה המון", סיכם סימאונה, "כנראה אנח נו צריכים להתרגל לזה שכדי לזכות באליפות צריך לסבול המון".

על הנייר, ליל כבר מסודרת

"הכל יכול לקרות במחזור הסיום", הכריז מאמן פ.ס.ז' מאוריסיו פוצ'טינו במשפט שהוא יותר משאלת לב מדרך ההיגיון. הרי קשה להאמין שגם ליל וגם פ.ס.ז' יפסידו ומונאקו תנצח 0:7 ותזכה באליפות, ולכן מה שהמאמן הארגנטי

נאי רצה לומר זה שיכול להיות שליל תמעד והקבוצה שלו תשמור על התואר.

ביום ראשון, למחזור ה ,37 ליל הגיעה עם סיכוי להבטיח אליפות ראשונה זה עשור. היא היתה זקוקה לניצחון על סנט אטיין ולמעידה של פ.ס.ז' מול ריימס, אלא שזה ממש לא קרה. האלופה הביסה ,0:4 ליל גמגמה ב 0:0 ביתי, והכל יוכרע במחזור הנעילה שבו ליל תתארח אצל אנז'ה ופ.ס.ז' אצל ברסט.

על הנייר לליל לא אמורה להיות בעיה. אנז'ה כבר סיימה את העונה והבטיחה הישארות, אלא שקבוצות כאלה הן בדיוק המכשול שה קשה על החבורה של כרי סטוף גלטייה. המוליכה לא הפסידה העונה לאף אחת מהמובילות פ.ס.ז', מונאקו, ליון או מארסיי.

את ההפסדים רשמה מול נים שירדה ליגה, ברסט שנאבקת על חייה ומול אותה אנז'ה. "אנחנו לא הולכים לוותר לאף אחד", דאג להכריז מאמן אנז'ה סטפן מולאן, "נשחק את המשחק הרגיל שלנו וננסה לנצח".

ליל הופתעה מאוד מרוח הלחימה שהפגינה מול סנט אטיין לפני יומיים. "מעולם לא ראיתי אותם משחקים ככה", אמר הבלם ז'וסה פונט. לפחות הפעם אנז'ה הודיעה שגם היא לא מתכוונת להיות תפאורה.

הרגע הגדול של אליסון

במשך 129 שנות קיומה ליברפול לא ראתה שוער שלה כובש שער רשמי. לא בליגה, לא בגביע, לא באירופה. לא בנגיחה, לא בפנדל, לא בבעיטה חופשית. כלום. בערב יום ראשון, במשחק ליגה לכאורה קליל מול ווסט ברומיץ' שכבר ירדה לצ'מפיונשיפ, הבצורת הארוכה הסתיימה. בדקה ה ,95 בשוויון ,1:1 אליסון עלה לכדור קרן של טרנט אל כסנדר ארנולד ובנגיחה מדויקת הע ניק לקבוצה שלו את ה 1:2 ששמר על סיכוייה לסיים ברביעייה הראשונה. לפי הכובש, הרגע הנדיר הזה התא פשר בגלל התערבות עליונה. "אלוהים שם את היד שלו על ראשי", אמר הבר זילאי, שהיה נרגש בצורה יוצאת דופן. לפני שלושה חודשים איבד אליסון את אביו בתאונת טביעה, ואת השער הרא שון בקריירה הוא הק דיש לו: "אני מקווה שהוא ראה את זה מלמעלה וחגג". יורגן קלופ, שה צטרף לחגיגות הגדו לות של השוער בן ה 28 אמר: "הוא בחור מדהים. רגע מיוחד שכזה לא היה יכול לקרות למי שהו טוב ממנו". אז הנה, הוכחה שלפעמים יש סיבה שמחכים למשהו 129 שנים.

ספורט

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282084869696432

Israel Hayom