עיתון ישראל היום

"להמשיך לשחק זה להעביר מסר"

נשאר פה מתוך הזדהות )"לא לחצו עלי"( והתמודד לבדו עם הקושי )"אשתי ובתי עזבו"( ● אמיר )מוקי( מוטאפצ'יץ', שלא עזב את הפועל י ם במלחמת המפרץ, מדבר

אבי סגל

נטישת השחקנים הזרים בכדו רסל הישראלי מזכירה את מה שאירע פה בינואר ,1991 מלחמת המפרץ. אחד האמיצים שנשארו אז בארץ הוא אמיר )מוקי( מוטאפצ'יץ', ששיחק בהפועל ירושלים.

מוטאפצ'יץ', כיום בן ,60 לא היה עוד זר ששיחק בירושלים, ולא רק בגלל שלא פחד להישאר כאן. אפשר בקלות להכניס אותו לרשימת הזרים הגדולים והאהודים שהיו בישראל, ובהם בילי תומפסון ונוריס קולמן.

מוטאפצ'יץ' היה הזר היוגוסלבי הראשון ששיחק בארץ, והוביל את ירושלים להצלחות בעזרת אינ טליגנציית משחק ברמה גבוהה מאוד. עד אז לא ראינו בכדורסל שלנו רכז בגובה 1.98 מטרים. מא מנו ברוב התקופה היה יורם חרוש.

מאז שעזב הוא נשאר מחובר לארץ ולירושלים, ויש לו הרבה חברים שעימם הוא שומר על קשר, עד היום. גם כמה מילים בעברית הוא זוכר היטב, ומתמצא בכל מה שקורה כאן. "משפחתי ואני נקש רנו מאוד למדינת ישראל", הוא אומר בראיון ל"ישראל היום", "זה אחד הדברים הטובים שקרו לי בחיים. אני חושב שגם על הפר קט היתה תקופה טובה. העלינו את ירושלים רמה".

לאחר שנתיים בהפועל ירוש לים הוא עבר לאלבה ברלין, ומאז מקום מושבו בגרמניה. בסוף שנות ה 90 החל לאמן, בין היתר באלבה, שימש עוזר מאמן בנבחרת גרמ ניה, מאמן ראשי בנבחרת הגרמנית עד גיל ,20 ובשנים האחרונות היה עוזר מאמן בבאיירן מינכן. בנו סף, אימן בשתי קדנציות במול דתו בוסניה.

היה מועמד לחזור לבירה

מאז הקיץ שעבר הוא נמצא בברלין ואינו עובד, אבל מבטיח שבקרוב יחזור לפרקט. הוא מספר שבקיץ היו מגעים על חזרתו לי רושלים )כעוזר(, אבל הדברים לא יצאו אל הפועל.

"לא לחצו עלי להישאר, וזה לא היה בגלל הכסף", הוא נזכר ב ,1991 "ההחלטה להישאר היתה שלי. הזדהיתי עם האנשים הנה דרים בירושלים ובקבוצה, ובכלל, עם החברה הישראלית. זה לא היה קל, כי נשארתי לבד, אשתי ובתי הקטנה נסעו אז לבלגרד. הצלחתי לעבור את התקופה הזאת בזכות התמיכה שקיבלתי מכולם".

"זו החלטה אישית של כל שחקן ושחקן", הוא אומר על גל הנטי שות הנוכחי של השחקנים הזרים, "אי אפשר להחליט בשביל מישהו שהמצב מפחיד או מלחיץ אותו או את משפחתו".

עוד אחד שנשאר בישראל במ לחמת המפרץ היה חברו זופר אב דיה, אביו של דני, ששיחק איתו בנבחרת יוגוסלביה. למוטאפצ'יץ' אף היה חלק בהגעתו לארץ. הוא מספר שמכיוון שירושלים נחש בה אז יותר בטוחה, זופר התארח בביתו למשך כמה שבועות. "זופר הוא אישיות גדולה וחלק חשוב מההצלחה של דני )כיום בוושינ גטון וויזארדס מהאן.בי.אי; א"ס(. זה מה שהוא קיבל בבית מזופר ומאמא שלו, שרון".

"אחרי שבועיים של הפסקה התח דשה הליגה, ואני חושב שזה היה מסר חשוב", נזכר מוטאפצ'יץ', "גם על מה שקורה היום אני אומר שהכי חשוב הוא להמשיך לשחק. החיים צריכים להימשך. לפני הכל אני מייחל שהכל יסתיים במהירות ושיהיה שלום".

ספורט

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282059099892656

Israel Hayom