עיתון ישראל היום

יש החלטה: חוזרים לשחק

ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי חצאי גמר גביע המדינה בימים רביעי וחמישי יועתקו מבלומפילד לסמי עופר וייערכו ללא קהל

ליאב נחמני ושי ארצי

בהתאחדות לכדורגל ובמינהלת הליגות עוקבים בדאגה אחר המצב הביטחוני, שממשיך להוות בעיה בכל הקשור להשלמת המשחקים שנותרו עד תום עונת 2020/21 בכ דורגל הישראלי.

בעקבות זאת, נערכה הערכת מצב נוספת בין ראשי ההתאחדות לפיקוד העורף ובסיומה הוחלט כי חצאי גמר גביע המדינה יועברו השבוע מאצט דיון בלומפילד לסמי עופר שבחיפה. עוד נקבע כי המשחקים יתקיימו ללא קהל ביציעים, וזאת מחשש שאלפים יעשה את דרכם מהמרכז לחיפה ובח זרה. במצב כזה הרבה מאוד אנשים ימ צאו את עצמם חשופים למטחי טילים, בניגוד להנחיות פיקוד העורף.

אם הירי למרכז הארץ לא ייפסק ביממה הקרובה, שלושת מחזורי הסיום בליגת העל צפויים להיערך בצפון הארץ ללא קהל, ובמקרה כזה יצטרכו להשתמש בכל המגרשים האפשריים: סמי עופר, ק"ש, עכו ואולי אף נוף הגליל ועפולה.

בהתאחדות לכדורגל העבירו מסר ברור: את אופ"א פחות מעניין המצב הביטחוני בישראל כרגע. מבחינת התאחדות הכדורגל האירופית, הדבר המשמעותי הוא העברת שמות המש תתפות במפעלים האירופיים בעונה הבאה עד 7 ביוני. בעקבות זאת התק בלה ההחלטה לקיים את משחקי חצאי הגמר, בין מכבי חיפה למכבי ת"א ובין הפועל ת"א לבית"ר ת"א/בת ים.

מועדו של גמר הגביע נותר 30 במאי, והוא ייערך בחיפה. הערכה זהירה, נכון לעכשיו, היא שעד אז אפשר יהיה לקיים אותו עם קהל ביציעים.

בקריית שלום זועמים

במכבי ת"א לא אוהבים את ההתע קשות לקיים את המשחקים חרף הלחי מה. עם זאת, הצהובים מבינים שיכול להיות שלא תהיה להם ברירה והם יצ טרכו לשחק השבוע ללא הזרים שעזבו: אלכסנדר פשיץ', אנריק סבוריט, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס וניק בלקמן. זו גם הסיבה שהמאמן פטריק ואן לוון מתרגל הרכב ללא אותם שחקנים.

בשלב זה לא ברור מתי הזרים של האלופה ישובו, ובנוגע לשניים מהם, פשיץ' וסבוריט, שלא מחזיקים בחוזה לעונה הבאה, יש עדיין סימן שאלה גדול אם בכלל יחזרו.

הפועל פ"ת. הנהלת המועדון פנתה להתאחדות ולמינהלת בבקשה להק פיא את היורדת השנייה מהלאומית בטענה לחוסר ספורטיביות, זאת לאחר שכל שחקניה הזרים עזבו.

ספורט

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282050509958064

Israel Hayom