עיתון ישראל היום

בעקבות המצב: תמריצים לאשקלון

שר האוצר ושר הכלכלה חתמו על תיקון, שיעניק לאזורי התעשייה בעיר סטטוס של אזור פיתוח א' ● עוד בחבילה: 60 מיליון שקלים לפיתוח תשתיות עירוניות ו 8 מיליון למיגון מסוף תחבורה

גלעד צוויק

לנוכח האיומים המתמידים על אשקלון, יזכו אזורי תעשייה בעיר לתמריץ השקעה.

שר האוצר ישראל כץ ושר הכל כלה עמיר פרץ חתמו לפני החג על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון, שלפיו אזורי התעשייה המרחביים בעיר שטרם נכללו בתו ספת, יוגדרו אף הם כאזור פיתוח א'. התיקון הועבר לאישור ועדת הכספים של הכנסת.

בהתאם לתיקון, מוצע לכלול אזו רי תעשייה מרחביים ברשות מקומית בנפת אשקלון ולהכניסם תחת ההגד רה של אזור פיתוח א', וזאת בהוראת שעה עד לסוף שנת .2022 צעד זה צפוי להביא להגברת השקעות בת עשייה בעיר באמצעות מתן הטבות כלכליות והגדלת האטרקטיביות למ שקיעים, ובכך לעודד יצירת מקומות עבודה חדשים ומעבר של מפעלים לאזורי התעשייה בעיר.

נוסף להכנסת אזור התעשייה המ רחבי להגדרת אזור פיתוח א', בימים האחרונים הושלמה ההעברה של 60 מיליון שקלים לצורך פיתוח תש תיות עירוניות במסגרת הסכם הגג של אשקלון, שכלולות בו 18 אלף יחידות דיור, וכבר שווקו בו אלפי יחידות. כמו כן, כ 8 מיליון שקלים הועברו לטובת מיגון מסוף התחבורה רמז, וכעת מתבצעת עבודה שתאפשר גם העברת 50 מיליון שקלים לטו בת הקמת תחנה מרכזית חדשה בעיר.

"העיר אשקלון ספגה מכה קשה בשנים האחרונות, וביתר שאת בימי הלחימה האחרונים, והמענה האמיתי לכל מי שמאיים על העורף הישרא לי הוא דווקא בהמשך הפיתוח ובת נופת הבנייה", אמר השר כץ, "הת

קנות שיובאו לוועדת הכספים של הכנסת יהיו בשורה גדולה לתושבי העוטף, שכן הן יעודדו יצירת מקומות עבודה חדשים והשקעות, לצד חי זוק החוסן האזרחי והרחבת התשתיות בעיר, צעדים שיגדילו את הכנסות הרשות ויתורגמו להשקעה בתושבים. אני מודה לראש העיר תומר גלאם, על עבודתו הקשה ומנהיגותו האח ראית שפועלת יומיום אל מול את גרים יוצאי דופן, ומחזק את ידיהם של תושבי אשקלון בימים לא פשו טים אלה".

גם שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, בירך את גלאם. "הימים הקשים שעברו על העיר אשקלון ממחישים את חשיבות ההחלטה שקיבלנו כבר לפני כמה חודשים להפוך את אשק לון לאזור פיתוח ,"'א הוסיף, "הדבר יעניק לעסקים באזור הטבות מס ואפ שרות ליהנות ממענקים ומהטבות של משרד הכלכלה והתעשייה, כמו הק צאות קרקע ללא מכרז והנחות מש מעותיות במס חברות".

כלכלה

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281891596168112

Israel Hayom