עיתון ישראל היום

הריסות האסון בגבעת זאב

הרב מרדכי בנימין רובינשטיין (23) ז"ל חגג רק לאחרונה זאב עדיין המומים מקריסת הטריבונה בבית הכנסת של ר מ 200 איש ● גורמים בחסידות: "הכל אורגן בחופזה"

והבחורים נפלו מגובה״.

אמו של אחד מהצעירים, שנפצע באורח קל באירוע, אמרה: ״הבן שלי עמד על הטריבונה בקומה גבוהה. הייתי בעזרת נשים ופתאום הכל קרס. הבן שלי ניצל בנס וקיבל רק מכה בגב. אנחנו לא מבינים איך הוא יצא מזה״. לטענת מתפללים נוספים, שהיו בבית הכנסת בזמן האסון, נאמר להם כי המקום מוכן לתפילה עבור קהל גדול.

העולם החרדי נחשף לאסון בגבעת זאב רק לאחר צאת החג. באתר "בח דרי חרדים" דווח כי האדמו"ר מקרלין הסתובב בין הפצועים ופיקח על הפי נוי. אלי ביר, מנכ"ל איחוד הצלה, סיפר כי הוא עצמו דיווח לאדמו"ר על שני ההרוגים. "הוא פרץ בבכי, לא ידעתי מה לעשות. התחלתי לבכות איתו". לאחר

תפילת ערבית של חג השבועות נשא האדמו"ר דברים בפני חסידיו וביקש מהם לעשות חשבון נפש.

מחסידות קרלין נמסר: "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד על האסון שפקד את קהילתנו. יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטרי בונה למתחם הבניה עצמו, שכן צוידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים".

"היתה המולה גדולה"

מאות חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום בכוחות מתוגברים עם 26 ניידות טיפול נמרץ, 47 אמבולנסים, 27 אופנועים, ג'יפבולנס ושני רכבי תאר"ן )תחנות אירוע רב נפגעים(. עוד הוזנקו למקום שני אוטובוסים לטיפול נמרץ של מד״א, שני מסוקי מד״א ושלושה מסוקים של חיל האוויר. שירותי הדם של מד"א סיפקו 237 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים בירושלים.

לאחר האירוע, לבית החולים שערי צדק פונו 115 פצועים, מהם שישה במצב קשה. בבתי החולים של הדסה אושפזו 120 פצועים מגבעת זאב, מהם 62 בבית החולים הדסה הר הצופים ו 58 בהדסה עין כרם. לבית החולים שיבא בתל השומר פונו ארבעה פצועים קל ולבית החולים שמיר אסף הרופא פונו שני פצועים קל.

פרופ׳ חזי לוי, מנכ״ל משרד הב ריאות, עבר בין בתי החולים בירוש לים, ואמר כי "מערכת הבריאות של ירושלים הכילה את האירוע בשלושה בתי החולים. פינינו עוד כמה נפגעים במצב יותר קל לשפלה".

פרופ׳ עופר מרין, מנכ״ל המרכז הר פואי שערי צדק: "הפצועים קשה הם פצועים רב מערכתיים עם פגיעות ראש, חזה ובטן. אחד מהפצועים קשה הוא נער בן 15 עם פגיעת ראש". רוב הפצועים שפונו להדסה הם במצב קל והפצועים קשה עברו ניתוחים. בין הפצועים הצ עירים יש גם ילדים.

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "היינו עדים לאסון אזרחי מצער ומזעזע. בצל האזע קות ברחבי הארץ, הגיעו אל הזירה דקות ספורות לאחר הדיווח על האירוע כוחות גדולים של מד"א, עם למעלה מ 100 רכבי הצלה, ושלל אמצעי טיפול וסיוע, על מנת להעניק טיפול מהיר, יעיל ונ רחב ככל הניתן".

למרות האסון, לא ניתן היה לראות אנשים בהיסטריה. רובם התנהלו בשקט מופתי, מסרבים להתראיין משום החג ומשוחחים ביידיש. "האמונה מחזקת", הסביר אחד מהם. "הכל בידי שמיים ולכן אין לנו מה לדאוג או להתלונן"

חדשות

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281835761593264

Israel Hayom