עיתון ישראל היום

ההצתה ביפו שבה נפצע בן ה :12 נעצר חשוד ערבי תושב העיר

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של החשוד, בשנות ה 20 לחייו ● לאחר התערבות שב"כ, התגבר החשד: מדובר במחבלים ערבים שהציתו בתי יהודים, ובמקרה זה טעו בזיהוי

אבי כהן

החשוד בהצתת הדירה של המשפחה הערבית ביפו: אזרח ערבי. השב"כ עצר במהלך החג תושב יפו בשנות ה 20 לחייו, בחשד להשלכת בקבוק תבערה לתוך בית בשכונת עג'מי, שהתלקח ופצע ילד תושב המקום כבן 12 באורח קשה.

החשוד הובא אמש לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. כזכור, ביום שישי שעבר סמוך לח צות התקבל דיווח במשטרה בדבר חשד להשלכת בקבוק תבערה אל תוך בית משפחת גינטזי בשכונת עג'מי. בני הבית ישבו בסלון הבית, וכתוצאה מהשלכת הבקבוק נפצע ילד בן 12 נפצע באורח בינוני מכוויות בפלג גופו העליון ואחותו נפצעה באורח קל. האב כיבה את הדליקה בסיוע השכ נים, ולאחר מכן פונו הילדים לטיפול בביה"ח תל השומר, שם הוחמר מצבו של הילד, ואילו אחותו שוחררה.

מצלמות אבטחה תיעדו את המקרה, ובתיעוד שפורסם נראים שני אלמונים רעולי פנים מגיעים למקום, משליכים את בקבוק התבערה ונמלטים. במשט רה העריכו תחילה כי מדובר ביהודים, אבל ככל שהתקדמה החקירה ושב"כ החל להוביל את החקירה, עבר החשד המרכזי לכך שמדובר במחבלים ער בים שטעו בזיהוי. הסיבה: באותו לילה הושלכו בקבוקי תעברה לעבר כמה בתים נוספים סמוכים שבהם גרים יהודים, ולפיכך עלה החשד כי במ קרה הזה היתה טעות בזיהוי. משליכי בקבוקי התבערה השאירו במקום שבעה בקבוקים - ונמלטו מהמקום.

בעקבות ההתפתחות בחקירה, שב"כ והמשטרה עצרו שלשום בלילה ביפו את תושב המקום בשנות ה 20 לחייו בחשד למעורבות במעשה והוא הועבר לחקירת שב"כ. גורמים ביפו טענו כי לא יכולה היתה להיות טעות בזיהוי, שכן על הבניין היו סמלים וקישוטים של הרמדאן. אלא שמסתמן כי בבניין היתה באותה עת הפסקת חשמל - והקישוטים לא האירו.

בבוקר שלאחר המקרה התראיין אב המשפחה, סברי, ואמר: "הייתי ליד הילדים, ישבנו בסלון ושיחקנו. פתאום ראינו את בקבוק התבערה, הילד התק פל והאש תפסה אותו. איך שהוא נשרף לקחנו אותו לאמבטיה וניסיתי לשטוף אותו. כל הילד שרוף, כל הגוף שלו. מי אמר שזה מגיע לו? למה זה קרה לו? כל הפנים שלו תחבושות, בקושי רואים עיניים. עכשיו הילד בתחבושות ואני לא יכול לראות אותו".

יצוין כי עם פרסום המקרה טענו אנשי תקשורת ופעילי שמאל כי יהודים ביצעו את המעשה. אמש מסר ח"כ איתמר בן גביר, בתגובה: "אלדד יניב, ברק רביד, יריב אופנהיימר, ח"כ יאיר גולן, נעה לנדאו מהארץ - אלו הם גיבורי המקלדת שמיהרו להאשים יהודים והעלילו נגדם עלילת דם. אם לא סליחה מעם ישראל, לפחות שיב קשו סליחה מהילד בן ה ."12

חדשות

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281736977345456

Israel Hayom