עיתון ישראל היום

הזדהות עולמית: מפגן תמיכה בישראל

בארה"ב, קנדה וצ'כיה: גל גדול של התארגנויות הזדהות עם ישראל במעמד אלפי משתתפים ● גלינה בלאנק, מפגינה בלוס אנג'לס: "תמיכה בלתי מתפשרת"

שמעון יעיש, נטע בר ונועם )דבול( דביר

בעוד אלפים השתתפו במחאה פרו פלשתינית ברחבי העולם - באופן חריג נרשם גם גל גדול של התארגנויות תמיכה בישראל בארבע יבשות שונות.

מפגני התמיכה, שאורגנו על ידי גו פים שונים ביותר מ 16 מדינות, כללו הנפת דגלי ישראל ושלטים המביעים תמיכה בזכותה של המדינה היהודית להגן על עצמה. בעיר וויניפג במדינת מניטובה שקנדה עמדו מאות תומכי יש ראל מול קהל גדול של תומכי הפלש

תינים וכוח גדול של המשטרה המקומית חצץ בין שני הצדדים, שניצבו מול בית המחוקקים המקומי.

בארצות הברית התרחשו הפגנות רבות לתמיכה בישראל בוושינגטון הבי רה, בניו יורק, בלוס אנג'לס ובבוסטון. גלינה בלאנק, בת ,50 השתתפה בעצרת תמיכה בישראל בעיר לוס אנג'לס וסיפ רה לגוף החדשות היהודי :JNS "הגעתי הנה להראות את התמיכה הבלתי מת פשרת שלי בישראל. אני תמיד אעמוד לצידה, לא משנה מה יקרה".

לצד ההפגנות במוקדי תמיכה בי שראל כמו אוסטריה, צ'כיה, גיאורגיה וגרמניה, הפגנות התרחשו גם במדינות שפחות מזוהות עם מעורבות בסכסוך או תמיכה בישראל כמו יפן או דרום אפ ריקה, מדינה בה מפלגת השלטון מח זיקה בעמדות אנטי ישראליות בולטות. בכמה מדינות, בהן צ'כיה, אוסטריה,

פנמה, סלובניה וגרמניה הניפו ארגוני ממשלתיים את דגל ישראל.

"קול סטודנטיאלי ישיר"

בתוך כך, בעוד שצה"ל נלחם בשטח, יש מי שנלחמים עבור שמה הטוב של ישראל. סטודנטים מכל העולם מתנ דבים בימים אלה בחדר מצב שנפתח בבינתחומי הרצליה כדי להגן על יש ראל ברשתות החברתיות. הלחימה בעזה הציתו גל מתמשך של הסתה אנטי יש ראלית ברשתות החברתיות. בתגובה לכך, החל לפעול במרכז הבינתחומי הר צליה חדר מצב מיוחד, שבו כ 180 מת נדבים. הצוות מנטר שיח השנאה ומידע כוזב ומנסה לאזן את השיח האנטי ישרא לי. כך למשל, הפיקו הסטודנטים עשרות רבות של פריטי תוכן מקורי, בהם תמו נות וסרטוני וידאו בשפות שונות כדי להפיצם לקהלים נרחבים בחו"ל. כמן כן, נעשה מאמץ לדווח לחברות הטכנולוגיה על תוכן פוגעני ומסית, במטרה להסירו מהרשתות החברתיות. פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה: "אנשי התוכנית לדיפלומטיה ציבורית ופעילי ACT.IL נאבקים כל השנה כנגד פעילות אנטי ישראלית ברשת. בחמ"ל פועלים עשרות מתנדבים שמשמיעים קול סטודנטיאלי ישיר ועצ מאי אשר נשמע ברחבי העולם".

חדשות

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281694027672496

Israel Hayom