עיתון ישראל היום

"נרדוף את חמאס בכל מקום שיהיה"

צה"ל חיסל את מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי ברצועה ● צוללת נוטרלה - כנראה בדרך לפיגוע נגד חיל הים ● אמש: שיגורים לעבר אצבע הגליל

לילך שובל ודניאל סיריוטי

במערכת הביטחון נערכים להמשך מבצע "שומר החו מות", ומעריכים כי סיומו יגיע רק בעוד כמה ימים לפחות. בצה"ל מעוניינים מאוד להצליח יותר בסיכול הממוקד של בכירי ארגוני הטרור, מגמה שבינתיים אינה נר שמת כהצלחה משמעותית.

בערב החג, בראיון לערוץ ,12 אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ומנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נמצאים על הכוונת של צה"ל וגם הם יעד לחיסול. טולדנו הוא הראשון שאמר זאת בפה מלא, וסביר להניח כי צה"ל אף ניסה לחסל את השניים עד כה.

בימים הקרובים צפוי צה"ל לה משיך ולנסות לסכל בכירים בח מאס ובג'יהאד האסלאמי. אתמול דיווח הצבא כי חיסל את מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי בעזה, חסאם אבו הרביד, פעיל דומיננטי המשמש מפקד בג'יהאד האסלא מי מזה כ 15 שנים. אבו הרביד אחראי לכמה פי גועי נ"ט נגד ישראל, ובין היתר הכווין את הירי ביומו הראשון של מבצע "שומר החומות".

אבו הרביד היה מחליפו של בהאא אבו אל עטא, שחוסל בידי צה"ל במבצע חגורה שחורה בשנת .2019 לפי דיווחים בכלי התקשו רת הערבים אותר אבו הרביד במ קום מסתור מתחת לבית משפחה במחנה הפליטים ג׳באליה, ונהרג מפגיעה ישירה בעוד הבלתי מעו רבים נפגעו באורח קל בלבד.

בצד הישראלי זוהו אמש מספר שיגורים לעבר מועצה אזורית גולן והתושבים הונחו להיכנס למרח בים המוגנים. בין היתר דווח על שיגורים לעבר משגב עם.

פגיעה בשכונת היוקרה

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לחיסולו של אבו הרביד ואמר: "כל מי שיורה על אזרחינו נמצא על הכוונת. בכל מקום שבו הם מייצרים טרור - אנחנו נייצר מט רות. יש לנו אלפי מטרות של אר גוני הטרור. נגיע לבתיהם, למס תורי התת קרקע שלהם, למחסני אמל"ח, למפעלי הייצור שלהם. בכל מקום שבו הם מייצרים טרור אותן". אנחנו נייצר בו מטרות ונתקוף

בתוך כך, במהלך החג המשיך צה"ל להתמקד בתקיפת בתי בכירים בז רוע הצבאית של חמאס. כמו כן, הודיע אתמול צה"ל כי השמיד בצ פון העיר עזה כלי צולל בלתי מאויש, לאחר שת צפיות זיהו כי הוא הורד לחוף, וככל הנראה היה בדרכו לבצע פעילות חבלנית עוינת. הכלי עצמו הושמד על ידי חיל הים, ואילו הרכב שהסיע את הפעילים למקום הותקף בתוך זמן קצר גם הוא על ידי חיל האוויר. כמה פעילים נה רגו בסיכול. בצה"ל הסבירו אתמול כי מדובר בכלי צולל בלתי מאויש שיורד מתחת לקו המים לעבר היעד שמוגדר לו לפיגוע.

נוסף על כך, צה"ל המשיך בלילה הקודם גם בתקיפת המנהרות ההג נתיות של חמאס, זו הפעם השלי שית. במסגרת הפעילות הותקפו כ 35 יעדים בתוך 20 דקות. התקי פה בוצעה באמצעות 54 מטוסי קרב שהטילו 110 חימושים, כאשר הת קיפה כולה כוונה לעבר כ 15 ק"מ של מנהרות. ההערכה היא שעד כה פגע צה"ל בכ 100 ק"מ של מנהרות הגנתיות בתוך רצועת עזה.

כלי התקשורת הערביים דיווחו במהלך ימי החג כי מטוסי קרב של צה"ל השמידו את החמ"ל הרא שי של מבנה ביטחון הפנים של חמאס בשכונת היוקרה רימאל, בצפון רצועת עזה, שבו פעלו אנשי המודיעין הצבאי של חמאס. כמו כן, הופצצו בתים של פעילי חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי ברחבי הר צועה, שבהם הוסתרו טילים ואמ צעי לחימה שונים.

במסגרת פעילות צה"ל פגעו מטוסי קרב וכלי טיס בחמישה פעילי טרור שעסקו בהכנת שי גורי רקטות לעבר שטח ישראל, וכן הושמד פיר מבצעי נוסף של מנהרת לחימה של ארגוני הטרור בצפון רצועת עזה, שנחפרה סמוך לגן ילדים ולמסגד.

בכלי תקשורת במצרים דווח כי בכירים בחמאס והג'יהאד האס לאמי פנו לקהיר בבקשה להעביר את בני משפחותיהם למקום בטוח במצרים, מחשש כי ייפגעו בת קיפות צה"ל, אולם המצרים דחו את הבקשה.

חדשות

he-il

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

2021-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281530818915248

Israel Hayom