עיתון ישראל היום

פרידה בשחקים

הכוכבים ההוליוודיים מנהלים את המשברים האישיים לעיני כולם, והמיליונים שנשפכים בהליכי הגירושים הם רק חלק קטן מהמשחק | דודי כספי

כמה שנים לאחר ששילם לגרושתו השנייה 150 מיליון דולר, הודה הזמר ניל דיאמונד: "היא היתה שווה כל אגורה" ● מדונה וגאי ריצ'י, בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי ואחרים - כשכל חייהם פרוסים לעיני העוקבים, כוכבי הוליווד הנוצצים נאלצים לשלם סכומי עתק כדי לשמור על תדמיתם העסקית ולהישמר מסערות ציבוריות ● חלק מעורכי הדין כבר רואים את ההשפעה על הצופים: "אנשים הפכו הרבה יותר שלוחי רסן ברמה המשפטית"

"איש יחסי הציבור הניו־יורקי רון

טורוסיאן: "הרדיפה האגרסיבית של אנג'לינה ג'ולי את בראד פיט היתה יוצאת דופן. היא הובילה מסכת אישומים קשים שהפכה את הפרידה ביניהם למכוערת מהר מאוד, ואני מאמין שהכל היה מחושב. לאייליסטרים יש אנשי מקצוע שמבינים היטב איך התקשורת עובדת"

"אנשים הבינו שאפשר ורצוי לשחק יפה בארגז החול. בגירושים של עשירים יש הרבה יותר על מה לריב; חברות עסקיות שבבעלותם, נכסי נדל"ן, עבודות אמנות, וככל שיש יותר כך גם החלוקה מסובכת יותר. ובני הזוג בזוס היו נשואים לפני שהוא הקים את חברת אמזון 1994־ב והיא עבדה איתו. לא היה ספק שהיא זכאית לחצי, אבל העניין היה סביב הכוח שלה להכריע בחברה, בהחלטות בדרג הגבוה. התובנה החשובה שלה היתה להודות שהוא מנהל מצוין, ובוויתור על כוח ההחלטה היא תוכל לקבל עוד מניות ולחזק אותו כך שימשיך להגדיל את החברה ואת הנתח שלה באופן יחסי, וכך באמת היה. היא המירה את הכוח הזה ואפשרה לו להנהיג כך שהיא תוכל להתעשר יותר. ואני משוכנע ששניהם הרבה יותר מאושרים בחיים כיום.

"על הנייר היה אולי נדמה שהיא תהיה רעיה פגועה ומרירה שבעלה עזב אותה לטובת מישהי אחרת, למרות שאין באמת לדעת אם הם לא היו פרודים כבר כשהוא נראה עם חברתו. אבל היא כן השכילה לתמוך בו באמזון, גם אם רגשותיה נפגעו, והיא הצליחה להתגבר על כך. והנה, בתוך פחות משנתיים היא כבר נשואה למורה בתיכון, מה שמעיד על ערכיה כאדם. אין ספק שעשירים ומפורסמים למדו מהפרשה שמוטב להתנהל בצורה נאותה ובוגרת ואז כולם מנצחים. יש כל מיני סוגים של הליכי גירושים, יש מי שיגרור את הסיטואציה ויש מי שיטיב לסיימה במהרה.

"כל מי ששמו מייצג מותג נוטה להתרחק ממהלכים שעלולים להיתפס כשליליים ושיכולים להכתים את המותג ולפגוע בהכנסות. אתה רוצה לעורר מחשבות חיוביות בקרב הצרכן הפוטנציאלי, וכשאתה בעיצומו של קרב השמצות אישי זה מייד מטנף לך את המותג. פיגורות כמו קים וקניה רוצים שיאהבו אותם כדי שהם ימשיכו למכור את המוצרים שלהם. אם למשל יש דיווחים שקים קרדשיאן התבטאה ברשעות, זה מבריח אנשים".

כמה אלמנט הריאליטי משחק עניין?

"זה משהו שלא הכרנו בעבר. מצד אחד תוכניות ריאליטי מבוססות על דרמה, הצופים של 'משפחת קרדשיאן' רוצים לצפות במריבות, בבגידות, בחיי אהבה סוערים, וזה מה שמספק את הסחורה מבחינה טלוויזיונית. אבל מהצד השני, קים, וגם אחיותיה, מקדמות עסקים עם מוצרים שמוכרחים להישען על תדמית נקייה וטובה. זה כלל ברזל בעסקים. יש כמובן מקרים שבהם המותג הוא מרדני, כשמדובר באיזה כוכב יותר נועז וחצוף. אבל זה לא מביא לקוחות אם אתה מככב בתקשורת בגלל סמים, או שהיית מעורב בקטטה או שיש סיבה לבקר את כישוריך כהורה. החוכמה היא להיות אטרקטיבי ולייצר עניין, אבל לא לחצות את הקו ולהצטייר כאדם נוראי".

המזומנים שעל המסך

אחרי שהיתה נשואה בצעירותה למפיק המוזיקלי דיימון תומאס במשך ארבע שנים, ולכדורסלן כריס האמפריז במשך 72 ימים (אירוע טלוויזיוני במסגרת תוכנית הריאליטי שלה), קרדשיאן בת ה־04 נישאה לראפר חובב הפרובוקציות קניה ווסט בן ה־34 בטקס בפירנצה, איטליה, שהתקיים במאי .2014 אחרי חרושת שמועות ממושכת, בחודש פברואר היא הגישה בקשה לגט. יש לשניים ארבעה ילדים: נורת' ,)7( סיינט ,)5( שיקגו )3( ופסלאם .)2(

כיאה לכוכבת ריאליטי, גם המצלמות של "משפחת קרדשיאן" בערוץ !E ליוו את הזוג לאורך השנים, מה שווסט לא תמיד ראה בעין יפה. הדבר ליבה את הדיווחים בצהובונים על התפרצויות זעם מצידו, ובהם מקרים של חוסר יציבות נפשית שהדאיגה את קרדשיאן, שלכאורה התכוננה זמן רב מראש לגירושים, שכעת מתרחשים בזמן קידום העונה האחרונה של התוכנית כמנוע יחסי ציבור מתבקש.

בתחילת החודש הכריז "פורבס" כי קרדשיאן היא כעת רשמית מיליארדרית, בזכות חברת הקוסמטיקה שלה KKW ביוטי, ובמקביל ווסט טען שהונו מוערך ב־6.6 מיליארד דולרים, אף כי "פורבס" ניגחו את הטענה ואמרו שמדובר בכל היותר ברבע מהסכום. אלא שנראה כי הכסף פחות ישחק עניין, בניגוד לתדמית הציבורית.

"אפשר רק לדמיין איזה סיקור תקשורתי יהיה לדייט הראשון של קים הגרושה", אומר איש יחסי הציבור הניו־יורקי רון טורוסיאן, שבבעלותו פירמת 5WPRR ובין היתר הוא ייצג שמות כמו פמלה אנדרסון, הראפרים פאף דדי וסנופ דוג והמתאבק הוותיק האלק הוגאן. "לפני כמה ימים היא יצאה עם חברים למסיבה במיאמי, שהיו בה ויקטוריה ודיוויד בקהאם והזמר מאלומה, היא נראתה חוגגת וכמי שממשיכה הלאה בחייה אחרי הפרידה. כשאתה יוצא למקום בילוי אתה מעביר מסר.

"אני זוכר שקיבלתי טלפון מחבר שהיה במסעדה בשם 'קאסה טואה' במיאמי, לוקיישן פופולרי שאליו מגיעים כדי להיראות, והוא ראה את ג'ף בזוס מגיע לארוחת ערב עם לורן סנצ'ז. זה אמנם מקום אקסקלוסיבי שלוקח הזמנות מלקוחות קבועים בלבד, אבל כשאתה מגיע ויש התרחשות זה בטח לא המקום לדיסקרטיות. הוא לא פחד מאף אחד וידע היטב שזה יגיע לתקשורת, זה ציר מרכזי לוהט בחיי הלילה במיאמי של העשירים והמפורסמים.

"אז בטח כשזה נוגע לקים, מה גם שההיצע שלה די מצומצם, כי כמה גברים באמת יכולים להכיר מקרוב את קים קרדשיאן, איך אפשר להגיע למישהי כה מפורסמת? קשה לה לעשות צעד בחיים מבלי שזה יתועד, קל וחומר בתחום הרומנטי. ואני בטוח שיהיו הרבה שיקולים מקדימים שיובאו בחשבון לפני הזוגיות הבאה. גם אם היא תצולם עם גבר כלשהו בסיטואציה שתיראה אינטימית, זה ממש לא יהיה במקרה. היא אדם חכם, גם קניה, והם מוקפים באנשי מקצוע מעולים, שלא יהיה ספק. הרי אחרת, המותג הנושא את שמם לא היה כה מצליח".

שם המשחק הוא לשלוט במה שכותבים עליך?

"קודם כל, לאנשים ברמת סלבריטאות כה גבוהה אין צורך להתעסק במה יכתבו עליהם. הם שמות גדולים שממילא כותבים עליהם ויהי מה. לא מדובר בכוכבים סוג ב' שנעלמו מהמסך או בפליטי ריאליטי שעובדים בזה שיכתבו עליהם דברים מאוד מסוימים כדי להחזיר את שמם לכותרות. אמנם שמות גדולים יודעים להדליף, אבל לרוב הם לא יעשו זאת. בכל פעם שמדובר במפורסמים שנמצאים בהתקשרות זוגית ו/או עסקית זהו עסק מורכב. מספיק שהם ייקלעו לוויכוח במסעדה - ובימינו יהיה מי שיצלם מהסמארטפון ויפיץ, והנה זה מסוקר בעולם בתוך זמן קצר. ביונסה ובעלה הראפר ג'יי־זי, לדוגמה, למדו את הלקח בדרך הקשה, באותה תקרית מבישה במעלית של מלון בניו יורק אחרי הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, כשהודלף לתקשורת סרטון ממצלמת האבטחה של עימות טעון ואף אלים מצידה של סולאנג', אחותה של ביונסה. התקרית הזאת סדקה את תדמית הנישואים המושלמים לכאורה של הפאוור קאפל של עולם המוזיקה. פתאום המציאות טפחה על פניהם כשהעולם נוכח לראות שמה שהם מציגים בפומבי כנראה לא ממש תואם את מה שקורה בחדרי חדרים. זהו אחד מאותם רגעים מפכחים שמבינים שכל דבר קטנטן מתנפח ונבחן לפרטי פרטים בתקשורת וברשתות החברתיות, החל מהאנשים שעשית להם לייק באינסטגרם ומי עוקב אחרי מי, ועד לעם מי אדם נצפה בפומבי ובאיזה עיתוי. אין סוף לפרשנויות ללא קשר לעובדות".

אותו סרטון מעלית של ביונסה וג'יי־זי ממאי 2014 הצית גל שמועות על משבר, והשערות שהתפרצות הזעם של אחותה היתה דרך להגן על כבודה בתגובה למשהו שעשה הראפר. ההתייחסות היחידה היתה ברמיקס לשיר "Flawless" של ביונסה, שבו שרה "כמובן ששיט כזה לפעמים קורה כשיש מיליארד

"עו"ד ג'ודי פולר: "בפירוק נישואים של מפורסמים, שלמעשה כל אחד מהם הוא מותג בפני עצמו שמושתת על עסקים, הסכם ממון הוא הקו המנחה החשוב ביותר כשפותחים בהליכים משפטיים"

מוסף חג

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282218013679150

Israel Hayom