עיתון ישראל היום

אל תקראו לזה שיגרה

יותר מ־02 אלף אוהדים הורשו להיכנס לוומבלי לראות כיצד לסטר עקצה את צ'לסי עם שער בודד, שהספיק לה לעשות היסטוריה בדרך לתואר מחזיקת הגביע האנגלי ● הכחולים יקוו "להתנחם" בגביע היוקרתי שיוענק בגמר ליגת האלופות

דור הופמן

חמש שנים אחרי שעשתה היסטוריה עם אליפות הפרמייר ליג הראשונה בתולדותיה, לסטר סיטי חרטה את שמה גם על הגביע האנגלי. בגמר החמישי שלה והראשון מאז ,1969 הקבוצה המרגשת והמיוחדת, שמעטים האמינו שתצליח לשחזר את ההצלחה, גברה 0:1 על צ'לסי והניפה את הגביע הוותיק ביותר בכו דורגל האנגלי.

התפאורה היתה בהתאם לגודל האירוע. אחרי שנה קשה של יציעים ריקים, 21,000 אוהדים הורשו להגיע לאצטדיון וומבלי.

לראשונה זה תקופה ארוכה, אפשר היה לחזות ולשמוע את החיבור הנהדר שבין קהל לקבוצה באנגליה. עבור צ'לסי, היה זה גמר ראשון מבין שניים בחודש הזה, ובהיותו הפחות חשוב, תומאס טוכל הרשה לעצמו לבצע רוטציות בהרכב. קפה חזר לשער על חשבון אדואר מנדי, וחאכים זייך קיבל את המקום בהתקפה במקומו של קאי האברץ. עבור לסטר אין משחק חשוב מזה בטווח הקרוב, ולכן ברנדן רוג'רס העלה את ה־11 הכי טובים שעומדים לרשותו, ובהם שרידי האליפות קספר שמייכל וג'יימי וארדי.

התוכניות של לסטר השתבשו בדקה ה־43 כשג'וני אוואנס נפצע והוחלף, אבל גם ככה היא השיגה את השער היקר. בדקה ה־36 יורי טילמנס הניף את הרגל הימנית ושלח פצצה לחיבורים של קפה עם גול שלבטח ייכנס לארכיון השערים הגדולים של גמר הגביע. טוכל שלח למגרש את פוליסיק, האברץ, האדסון אודוי וג'ירו, אבל שום דבר לא עבר את שמייכל, ששחזר את ההישג של אביו פיטר, שזכה בתואר שלוש פעמים. בפעם האחת שהכדור כן עבר, בדקה ה־88, שער עצמי של ווס מורגן נפסל בשל טענה לנבדל.

זה נגמר עם 0:1 שהוציא לדרך חגיגות מרגשות במיוחד של בנו של הבעלים המנוח של לסטר שנהרג בתאונת מסוק .2018־ב היה זה ערב מיוחד גם עבור ברנדן רוג'רס, שחגג תואר ראשון כמנג'ר בכדורגל האנגלי.

במהלך חגיגות השחקנים, שניים מהם - חמזה צ'דורי ו־ווסלי פופאנה תצט־ הניפו דגל פלשתין.

צ'לסי, שנשארה בידיים ריקות, רך להתאושש מהר כי כבר באמצע השבוע היא פוגשת שוב את לסטר למשחק ליגה קריטי בקרב על מקום ברביעייה הראשונה, כשבסוף החודש מחכה לה מנצ'סטר סיטי בגמר ליגת האלופות.

סקוטלנד. עם ניצחון 0:4 על אברדין, ריינג'רס סיימה את העונה עם תואר האליפות וללא הפסד ליגה. כצפוי, סטיבן ג'רארד נבחר למנג'ר העונה.

ספורט

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282153589169710

Israel Hayom