עיתון ישראל היום

שבועות של תקווה

השנה נציין את שבועות בצורה קצת אחרת, בהשפעת המצב הביטחוני ● על החגיגות ישפיעו גם הנחיות הקורונה, מכוון שאין מתווה מותאם לבתי הכנסת ● משרד הבריאות: "נשקול הקלות נוספות"

חנן גרינווד

שבעה שבועות בדיוק לאחר חג הפסח, יציינו הערב ומחר המונים בארץ ורחבי העולם את חג השבועות, בבתי הכנסת, בבתי המ דרש, וגם במאכלי הגבינות המסו רתיים ובמלחמות מים.

חג השבועות הוא אחד מתוך שלו שת הרגלים - פסח, שבועות וסוכות, החגים המשמעותיים ביותר בשנה היהודית. בימי קדם היו כל היהודים עולים לבית המקדש ביום זה ומ ביאים את ביכורי אדמתם כתרומה. לחג השבועות שמות רבים - חג הבי כורים, חג הקציר, חג מתן תורה, וכן חג הגבינות והמים. על פי המסורת, נוהגים לאכול ביום זה מאכלי חלב.

מדובר בחג שבו ניתנה התורה לעם ישראל בהר סיני. על כן רבים פוק דים את בתי הכנסת ולומדים תורה, בשיעורים מיוחדים או לבד, לאורך כל הלילה. בערים וביישובים יתקיימו שיעורי תורה לאורך כל שעות הלילה, כמובן בהתאם להוראות פיקוד העורף.

בבוקר החג יקראו בבתי הכנסת את מגילת רות, שעוסקת בסיפורה של רות המואבייה והתגיירותה. מסיבה זו, רבים רואים בחג זה את חגם של המתגיירים שמצטרפים ליהדות.

השנה מעיבות על החגיגות הנ חיות הקורונה. חרף העובדה שהמגיפה בשלבי דעיכה מתקדמים, חל איסור מוחלט של כניסת ילדים לתוך בתי הכנסת, דבר שבשנה רגילה הוא חלק מהותי מהחגיגות. רבנים ואישי צי בור זועמים בשבועות האחרונים על כך שאין מתווה מותאם לבתי הכנסת.

"אף שהגבלות רבות כבר אינן איתנו, נראה שבתי הכנסת אינם זו כים למענה הראוי", אמר יו"ר האר גון העולמי של בתי הכנסת, דוד בן נאה. הוא קרא לפעול מייד על מנת לתקן את המצב. גם הרב דוד סתיו אמר במסגרת ראיון נרחב למוסף החג של "ישראל היום": "לא יכול להיות שלבתי קולנוע יש מתווה ולבית כנסת לא. תעמידו צוות, תנו התייחסות, שנדע מה נכון ומה לא נכון לעשות".

משרד הבריאות מסר בתגובה: אנו בוחנים את נושא ההקלות באופן שוטף ומבצעים מדרגות של הקלה אחת לכמה שבועות. ככל שמדדי התחלואה ימשיכו להישאר נמוכים, נשקול גם הסרה של הגבלות נוספות".

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281968905575982

Israel Hayom