עיתון ישראל היום

גבול הצפ

חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל נורתה ונמלטה חז אזרחים לבנונים סמוך למטולה פוזרו בירי, לאחר שמפגינים ח נורה על ידי צה"ל ונהרג ● רקטות נורו מלבנון ומסוריה ● ביר

לילך שובל, שחר קליימן ודניאל סיריוטי

התחממות בסוף השבוע גם בגזרה הצפונית: כשצה"ל שקוע בעימות מול חמאס ברצועת עזה, ובהפרות סדר וניסיונות פיגוע ביהודה ושומרון, נהרג מירי צה"ל אזרח לבנוני שחצה את גדר הגבול באזור מטולה - במהלך הפגנת מקומיים נגד ישראל. במקרה אחר ניסתה חוליית מחבלים חמושה לחדור את הגדר ולבצע פיגוע בישראל.

הפגנות והפרות סדר התחוללו אתמול בארבעה מוקדים עיקריים לאורך גבול לב נון, בהשתתפות כמה מאות אנשים. המ תפרעים מתוכם השליכו חפצים ובקבוקי תבערה והשחיתו את גדר המערכת. כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וכן בירי הרחקה לעבר כמה מהם.

גם ביום שישי לא היה שקט ליד מטו לה, כאשר שלושה מחבלים חתכו את גדר המערכת וניסו לחדור לישראל. ארבעה נו ספים הצטרפו אליהם והציתו יחד עימם שריפה. חיילי צה"ל שהגיעו למקום עם תחילת האירוע ביצעו לעברם ירי הרחקה, שכלל ירי של שני פגזי טנק. אחד החשו דים שחצה את הגבול נורה על ידי אחד ממפקדי הכוח ושב ללבנון כשהוא פצוע. מאוחר יותר מת מפצעיו, ובלבנון נטען כי הוא איש חיזבאללה.

מאוחר יותר שלשום, לא הרחק משם, כח מישה חשודים התגנבו לגדר וחתכו אותה. צה"ל הגיב בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם, והם נמלטו. מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי הם השאירו במקום פרי טים החשודים כמטענים ו"התנהלו באופן המעיד כי היתה בכוונתם לחדור ראל ולבצע פיגוע במרחב הייש

ואם לא די בכך, ביום חמישי קטיושות מלבנון שנחתו בים, צע ככל הנראה על ידי ארגו בלילה שבין שישי לשבת נורו טות מסוריה לעבר ישראל, והפע בשטח פתוח.

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281852941458990

Israel Hayom