עיתון ישראל היום

במשטרה בודקים: האחראים לפגיעה הקשה בבן ה 12 ביפו - ערבים שטעו בזיהוי

מצבו של בן ה ,12 שנפצע קשה מבקבוק תבערה, התייצב ● אמו: "מה אשמים הילדים?"

אבי כהן

יפו ממשיכה לבעור: מו חמד גינטזי (12) נפגע בינוני עד קשה מבקבוק תבערה שהושלך בלילה שבין שישי לשבת לעבר ביתו בשכונת עג'מי ביפו. אחותו בת ה 10 נפצעה באורח קל ובשבת בבוקר שוחררה מבית החולים. בעקבות האירוע הזה החלו הפ רות סדר, ובהן שריפת מכוניות והשלכת בקבוקי תבערה.

נורה, אמו של מוחמד, סיפרה: "היינו בסלון, הילדים שיחקו, ופ תאום אני רואה אש על הילד. לק חתי אותו לשירותים. מה אשמים הילדים? גם אח שלו. הם ילדים טובים שהיו בבית. לא ראינו ולא שמענו כלום, ופתאום בום, אש על הילדים. זה היה ממש קשה". מנואלה, קרובת משפחה של הילד: "המצב מאוד קשה. הילד מורדם ומונשם ואין מה להגיד שזה לא לאומני". עוד אמרה: "אנחנו רוצים שימצו את הדין עם התוקפים". השתיים סיפרו שאין מתח בשכונה בין ערבים ליהודים בדרך כלל.

סמוך לחצות התקבל דיווח במשטרה בדבר חשד להשלכת בקבוק תבערה אל תוך בית בש כונת עג'מי. בני הבית ישבו בס לון, וכתוצאה מהשלכת הבקבוק נפצע מוחמד באורח בינוני, עם כוויות בפלג גופו העליון, ואחותו נפצעה באורח קל. האב הניח את בנו באמבטיה וכיבה את הדליקה בעזרת השכנים, ולאחר מכן פונו הילדים לטיפול בביה"ח תל השו מר, שם הוחמר מצבו של מוחמד ואילו אחותו שוחררה.

המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים. בסרטון אבטחה שתי עד את המקרה נראים שני רעולי פנים מגיעים למקום, משליכים את בקבוק התבערה ונמלטים מהזירה. במשטרה מאשרים כי במסגרת החקירה נבדקות נסי בות השלכתם של בקבוקי תעברה לעבר כמה בתים נוספים סמוכים, שבהם גרים יהודים, ולפיכך כל כיווני החקירה נבדקים. תחילה ההערכה היתה שמדובר בפור עים יהודים, אולי אמש התברר כי המשטרה חוקרת חשד שלפיו מדובר למעשה בערבים ש"טעו בזיהוי" של הבית.

"המחלקה הזו היא נקודה של שפיות. נמצאים פה ילדים מכל המגזרים - יהודים וערבים. יש פה ילדים מעזה עם המשפ חות שלהם ומטפלים מאשק לון, מאשדוד מרמת גן, מלוד, מיפו ומשפרעם", מספר ד"ר איתי פסח, מנהל ביה"ח ספרא לילדים בשיבא, "המסר לעולם הוא שיש ילדים שצריך לדאוג לעתיד שלהם ומה שקורה בחוץ הוא ההפך מזה. כשילד פה מי דרדר האמא מעזה באה לנחם את האמא מההתנחלות, כי הגו רל שלהן מחובר כמו הגורל של כולנו". באשר למוחמד, הדגיש כי "מצבו יציב, מאמינים שיחלים באופן מלא".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281792811916846

Israel Hayom