עיתון ישראל היום

נשיא אונ' ת"א: פגיעה בערבים "חמורה פי "7 מפגיעה ביהודים

עוד התבטאות מקוממת של בכיר באקדמיה נועם )דבול( דביר

עוד התבטאות מקוממת מצד בכיר באקדמיה סביב המתי חות הבטחונית: נשיא אוניברסיטת תל אביב, אריאל פורת, נשמע בס רטון שפרסם לסטודנטים אומר כי הפגיעה בערבים חמורה הרבה יותר מאשר פגיעה ביהודים.

בקטע שהפיץ הוא אומר כי "הדעת אינה סובלת מצב שבמדינת ישראל יהודים מפחדים לצאת מבתיהם לט בורה של עיר מחשש לשלומם ורכו שם - אך הפגיעה באזרחים ערבים היא פגיעה במי שהוא מיעוט בקרבנו ולכן היא חמורה שבעתיים". לטע נתו, "אנחנו היהודים יותר מכל עם אחר צריכים להבין את המשמעות של פגיעה באדם רק בשל מוצאו או הלאום שלו. מה שזעזע אותי במיוחד בלינץ' שבוצע באזרח הערבי אפילו יותר ממכות המוות שהנחיתו מי שהכו אותו הוא הקהל הרב שעמד מסביב, הקהל הפסיבי שצפה במתרחש ולא עשה דבר. איזה מראה איום ונורא".

יש לציין כי בעקבות ביקורת שנמ

תחה על הדברים, בחרו באוניברסיטת תל אביב "לשפץ" את הסרטון והורי דו את צמד המילים "חמורה שבע תיים", בטענה כי לא התכוונו לכך שפגיעה בערבים חמורה יותר מפ גיעה ביהודים.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בת גובה: "נשיא האוניברסיטה יצא בק ריאה פומבית חשובה להפסקה מיידית של האלימות והגזענות שפושות בקרבנו, הן בקרב הערבים והן בקרב היהודים, אשר עלולות להביא למלח מת אזרחים. אשר לביטוי 'חמורה שב עתיים', המטרה היתה לחדד את המסר שכעם יהודי אנו חייבים לגלות רגי שות מיוחדת לפגיעה במיעוט. לצע רנו הביטוי הובן שלא כשורה והוצא מהקשרו ועל כן כעבור חצי שעה הורד מהסרטון כדי למנוע אי הבנות".

זו אינה הסערה היחידה בימים האחרונים במוסד אקדמי. כזכור, בת חילת השבוע שלחו מרצים באקדמיה לעיצוב בצלאל מכתב שמיועד לסטו דנטים הערבים שבו כתבו להם שהם מבינים את הקושי ללמוד במוסד של עם כובש. במכתב כתבה מרצה בשם תמר ברגר: "אנחנו מבקשים להביע את הזדהותנו העמוקה עם מאבקכם על הבית, על החופש, לנוכח האלימות המשטרתית ואלימות המתנחלים פרי מדיניות ממשלתית שבאים לידי בי טוי ביתר שאת באירועי הימים האח רונים בשיח' גארח, שער שכם ומסגד אל אקצא". במוסד הבהירו כי מדובר בעמדתה הפרטית.

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281767042113070

Israel Hayom