עיתון ישראל היום

השעון המדיני מתקתק: זו השעה לגבות מחיר

דני דנון דני דנון הוא יו"ר הליכוד העולמי והשגריר ה 17 של ישראל באו"ם

ישראל נמצאת באחד מצומתי הדרכים המ שמעותיים ביותר - ביטחונית ומדינית - בשנים האחרונות. אנחנו עדים מצד אחד למתקפת טילים שהגיעה לבירתנו ירושלים, למרכז ולשרון, וכמובן לעוטף עזה והדרום, ומצד שני לגל התפרעויות יוצאות דופן של מיעוט אלים ומסוכן שיוצא מהמגזר הערבי.

השעון המדיני מאפשר לנו להמשיך לפעול כעת. מועצת הביטחון תתכנס לדיון נוסף בנו שא העימות באזורנו, אך לא צפויות להתק בל שום החלטות בנושא. זו השעה לגבות את המחיר מחמאס בצורה החריפה ביותר, לפגוע במטרות משמעותיות, למוטט מפקדות, מנה רות ומתקנים אסטרטגיים של ארגוני הטרור.

המסר לראשי ארגון הטרור הזה ולראשי ארגוני הטרור האחרים צריך להיות חד וב רור: אם יהודים נאלצים לחיות בפחד מפני רקטות, גם בעזה בכלל ובבתי ראשי חמאס בפרט, יחיו בפחד גדול שבעתיים. חמאס לא יכול להכתיב את הקצב, אלא צריך להיות זה שמתחנן להפסקת אש ומצטער על הרגע שבו החל בהסלמה.

במקביל, אנחנו מחויבים לפעול מול מדי נות העולם בזירה ההסברתית. גם מול הממשל החדש בארה"ב ושאר מדינות העולם צריך לחדד את הסוגיה שאין כאן שני צדדים, ולכן לא ניתן לקרוא לשני הצדדים לנהוג באיפוק.

בימים האחרונים התראיינתי בעשרות כלי

תקשורת מהעולם וכולם שאלו אותי אותה שאלה: האם בגלל פינוי בית בשייח' ג'ראח נופלים טילים על ישראל? חייבים לחשוף בפני העולם את האמת ולהבהיר שיש כאן אירוע מתוזמן ומתוכנן. ההסתה בנושא ירושלים יצאה מלשכתו של אבו מאזן במקביל להודעתו על ביטול הבחירות ברשות הפלשתינית - הסתה שהדליקה גלי שנאה קיצוניים בתוך ישראל ומחוצה לה. העולם צריך להבין: ישראל, אחת המדינות הכי הומניטריות בעולם, אפילו מת ריעה לפני תקיפה בעזה כדי למנוע נפגעים אזרחיים.

במהלך חמש שנות כהונתי כשגריר ישראל באו"ם, הבנתי שהסברה נכונה יכולה לשנות את כללי המשחק ולהעביר לצידה של ישראל מדינות שבעבר לא הבינו את המצב לאשורו. כיום הן יודעות היטב מיהו חמאס, ומהו ההבדל בין ארגון טרור רצחני לדמוקרטיה הומניטרית.

אם יהודים נאלצים לחיות בפחד מפני רקטות, גם בעזה בכלל ובבתי ראשי חמאס בפרט, יחיו בפחד גדול שבעתיים. חמאס לא יכול להכתיב את הקצב

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281711207538222

Israel Hayom