עיתון ישראל היום

מדינה תחת אזעקה

ירי ללא הפסקה: עשרות רקטות נורו במהלך כל הסופ"ש אל עבר אשקלון, שדרות והעוטף, וגם לגוש דן • המטח הכבד גרם למותו של גבר כבן 50 בר"ג • "שהייה במרחב מוגן היא זאת שמצילה חיים" • נזק גדול נגרם למבנים בעיר

אבי כהן, שלומי דיאז, דן לביא, איליה יגורוב, ירון דורון ולילך שובל

שבת מדממת: גבר כבן ,50 מרמת גן, נהרג אתמול מפ גיעת רקטה במרכז העיר.

הרקטה, שנפלה בין שני בניינים במטח של עשרות הטילים בשעות הצהריים, גרמה נזק גדול לכמה בניינים, וכן למכוניות שחנו שם. בתוך כך, רקטה נוספת נפלה באזור הספארי ואחרת נפלה בגבעת שמואל, שם נפגעו כמה כלי רכב חונים. בשעות הצהריים, ולאחר 48 שעות שקטות בגוש דן, החלו ליילל צופרי האזעקות. אנשים שכבר החלו לשבת בבתי קפה ובחוף הים, בעיקר בתל אביב, נמלטו לכל עבר על מנת לתפוס מחסה. בתוך דקות נשמעו היירוטים של כיפת ברזל, אולם דווקא במרכז העיר רמת גן כיפת ברזל לא הצליחה להשיג את הרקטה והיא נפלה במר כז הכביש בין כמה בניינים. בתחי לה היה נראה שנגרם רק נזק לרכוש, אולם בתוך דקות התגלתה גופת גבר כבן 50 בקומה התחתונה של הבניין. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו. שלומי ברוך, שמתגורר בבניין הסמוך למקום נפילת הרקטה, סיפר: "הייתי באמבטיה ומייד עם שמיעת האזע קה יצאתי לממ"ד, ואז היה בום שונה. הרגיש לי שזה נפל קרוב. פתחתי את הדלת של הממ"ד, וראיתי שכל הבית זכוכיות. רצתי לשכנה. רציתי לראות מה איתה, כי היא גרה בחזית וכל הבית שלה מפורק, אבל היא היתה בממ"ד ולא קרה לה כלום. יחד עם מכבי האש שהגיעו התחלתי לעזור להם להוציא את האנשים מהבתים".

תושב האזור שגר בסמוך למקום הפיצוץ, בעל כמה חנויות שניזוקו בכ בדות, אמר ל"ישראל היום": "שמעת את הפיצוץ. אחרי כמה דקות ירדתי למטה וראיתי שיש נזק בשתי החנויות שלי, אבל זה רק רכוש".

גילה טאושטיין, מנהלת האגף לשי רותים חברתיים בעיריית רמת גן,

סיפרה ל"ישראל היום": "מהידוע עד עתה, מדובר בסך הכל על 47 משפחות המפונות לשני בתי מלון )כפר המכ ביה ומלון אופטימה ברמת גן, ."(ל"ד

"זירה קשה מאוד"

למקום האירוע הגיעו גם עובדי תשתיות של עיריית רמת גן, שלאחר זיהוי המקום על ידי חבלני המשטרה, החלו בכיסוי הבור שנגרם מנחיתת הרקטה בכביש, וכן בפינוי זכוכיות.

מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד הדגיש בזירה כי הגבר שנהרג לא ניגש לחדר המדרגות ולא תפס מחסה: "לצערי הרב, מי שנהרג הוא מי שלא היה מוגן בצורה הנדרשת. לצערי הוא לא נכנס למרחב מוגן, לא היה לו בדי רה מרחב מוגן והוא לא הקפיד על הכ ללים ללכת למקום הכי מוגן שאפשר להיות בו, ואפילו לשכב על הרצפה".

כאמור, במטח הירי לכיוון גוש דן זוהתה נפילה בספארי ורסיסי הרקטה גרמו לפציעה של נול - קופת המ קוק השחור.

מהספארי נמסר כי "המטפלים ממחלקת הקופים הבחינו בפגיעה בנול קופת המקוק השחור. בתחי לה חשבו שמדובר בפגיעה שאינה קשורה ליירוט, אך היא נלקחה לבית החולים ועברה סדרת צילומי רנטגן, שבמהלכם התברר שהיא נפגעה מר סיס בגבה והיא נותחה על ידי ד"ר יגאל הורוביץ, וטרינר הספארי ומ נהל בית החולים לחיות בר".

"מחנכת משכמה ומעלה"

בתוך כך, בבית העלמין ירקונים הובאה בשישי למנוחת עולמים אור לי לירון ז"ל ,(52) תושבת היישוב נטעים שליד ראשון לציון, שנפגעה באמצע השבוע בראשה בעת שמעדה עת מיהרה לתפוס מחסה במרחב מוגן בזמן האזעקות באזור. היא הותירה אחריה בן זוג וילד בן .5

לירון ז"ל היתה מורה ומחנכת בתיכון עירוני ה' בתל אביב. תל מידיה לאורך השנים מיהרו לכתוב דברי פרידה ממורתם, ותל מידים בהווה ובעבר אף נפ גשו בבית הספר, שבו הוקמה פינת זכרון. "מורה ומחנכת שנתנה את הלב עבור כל אחד לאורך כל הדורות שחי נכה. זו אבידה של אדם מש כמו ומעלה", אמרו.

מבדיקה עולה כי לירון ז"ל מעדה כאמור בעת ריצה לממ"ד ונ חבלה בראשה. בן זוגה נכנס אחריה לממ"ד והבחין כי היא במצב קשה. הוא הזעיק את מד"א והיא הועברה בשלישי האחרון לביה"ח שיבא בתל השומר, שם אבחנו כי בשל המתח והמכה היא סובלת ממפרצת במוחה. רופאים נאבקו על חייה, אולם אופי הפציעה הכריע אותה והיא נפטרה ביום שישי בבוקר.

כאמור, מלבד אזור המרכז, מט חים כבדים נורו אתמול לכל עוטף עזה, אשקלון, אשדוד וסביבתה, וכן לערי השפלה ויישוביה. נפי לות אותרו בשבת בראשון לציון ובאשדוד, שם נפגע בית. לא דווח על נפגעים, אולם נגרם נזק לכ בישים ולשטחים פתוחים, שבהם פרצו שריפות. במטחים שנורו את מול בצהריים מעזה נפגע גם אזור השרון. אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח בעיר טירה. לא היו נפגעים.

פגיעה ישירה של טיל היתה גם בין שתי החומות של שני בתי קרקע בעיר באר שבע. הטיל פגע סמוך לחצות בין חמישי לשישי האחרו נים, ורק בנס לא היו נפגעים בגוף. ככל הנראה, המיירט פגע בטיל חלקית עוד קודם לכן, ורק חלק ממנו נחת בלב שכונת המגורים בעיר.

בבוקר שישי פגשנו את רבקה שימשיאשווילי, בת ,74 שלא רצתה לרדת למ קלט הביתי, אך העקשנות של נכדתה הצילה אותה. לדבריה, "אם לא היו מבקשים והנכדה שלי לא היתה מתעקשת ולא הייתי יורדת - היינו בוודאי מתים".

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281659667930670

Israel Hayom