עיתון ישראל היום

עדכונים שוטפים באתר וביישומון

הביטחון של חמאס.

בתקשורת הזרה הטיחו ביקורת על צה"ל בסוף השבוע בטענה שהיו בעל כורחם חלק ממערך ההונאה נגד חמאס. לטענתם, מההודעה שקיבלו בלילה בין חמישי לשישי השתמע באופן ברור כי פועלים כוחות קרק עיים ברצועה, וגם בתדרוכים אישיים מצה"ל הם קיבלו מסר זה.

"התקשורת הוטעתה"

ה"ניו יורק טיימס" העלה ידיעה ביקורתית נגד צה"ל עם הכותרת "התקשורת הוטעתה, ולא היתה פלי שה קרקעית" .

במערכת המדינית מעריכים כי הקהילה הבינלאומית תחל בימים הקרובים ללחוץ על ישראל וחמאס להתכנס לקראת הפסקת אש. מצ רים בדקה בסוף השבוע פעם נוספת עם שני הצדדים, האם הם מעוניינים להפסיק את הלחימה אך קיבלה תשובה שלילית. גורם בינלאומי המ עורה בשיחות אמר ל"ישראל היום" כי שני הצדדים עקשנים מאוד והצד הישראלי אפילו נוקשה יותר מזה של חמאס בנוגע להמשך הלחימה.

אמש שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפעם השנייה עם רה"מ נתניהו. על פי הודעת הבית הלבן, "הנשיא אישר שוב את תמיכתו העזה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התק פות רקטות מצד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה. הוא גינה את ההתק פות הללו".

כמו כן הנשיא התייחס להפלת מגדל התקשורת בעזה ו"הביע דאגה סביב בטחונם ובטיחותם של עיתו נאים". מכל מקום, אחר הצהריים )שעון ישראל( צפויה מועצת הביט חון של האו"ם להתכנס לדיון ראשון שיעסוק בלחימה בין הצדדים. על פי המידע שהגיע לישראל בסוף הדיון לא צפויה לעלות הצעת החלטה ומ שמעות הדבר שהמועצה לא תדרוש בפועל את הפסקת הלחימה.

בתוך כך, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר אתמול לראשי רשויות בדרום כי "נמשיך במערכה גם בימים הקרובים". לדבריו, "צה"ל תוקף את חמאס בעוצמה רבה לפי התכניות, ואנחנו ערוכים לעוד ימים רבים".

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281646783028782

Israel Hayom