עיתון ישראל היום

בין שתי חזיתות מכה בעומק האויב

אחרי שחיל האוויר הפך את מנהרות החמאס לאבק - בצה"ל מכוונים גבוה ● על הכוונת: בכירי חמאס, שכמה מהם חוסלו במחנה הפליטים א שאטי ● בנוסף, הופל מגדל התקשורת אלג'אא, שבו הסתתרו פעילי המודיעין הצבאי של חמאס ● נתניהו: "ממשיכים לפעול במלוא העוצמה"

לילך שובל, ארז לין ואריאל כהנא

רה"מ בנימין נתניהו התייחס אתמול להמשך המבצע והד גיש כי "אנו ממשיכים לפעול במלוא העוצמה".

מכל מקום, המבצע של צה"ל שבו נפגע קשות ה"מטרו" של חמאס מתחת לפני הקרקע יכול, אולי, להתחיל לש רטט את תמונת הניצחון של ישראל במבצע "שומר החומות". אך במערכת הביטחון מעוניינים להשיג עוד היש גים משמעותיים לפני הפסקת האש, במטרה להביא את חמאס לתודעת ההרתעה של חיזבאללה לאחר מל חמת לבנון השנייה.

בבנק המטרות האיכותיות של צה"ל יש יעדים ערכיים, מפתיעים ומשמעו תיים מאוד של חמאס, כמו גם כוונה ממשית לחסל את בכירי הזרוע הצ באית של הארגון. אם, למשל, תצליח ישראל לחסל את ראש הזרוע הצבאית, מוחמד דף, ואולי אפילו עוד בכיר מוכר או שניים, היא תוכל בוודאות די גדולה לקבוע כי ידה על העליונה.

זו, ככל הנראה, היתה גם מטרת הפעולה אתמול במחנה הפליטים א שאטי שברצועה. לאחר דיווחים פלשתינים על "טבח" ישראלי, והרג של נשים וילדים, הודיע צה"ל בש עות הצהריים כי במהלך הלילה תקף "מספר בכירים" בחמאס שהיו בדירה במחנה הפליטים.

חשיפת מערכת המנהרות התת קר

קעית של חמאס והפגיעה בהן, שעליה דווח ביום שישי בבוקר, גם היא פעו לה מרשימה מאוד של אגף המודיעין ושל חיל האוויר, שתוכננה בקפידה במשך חודשים רבים, ובוצעה בצורה מעוררת השתאות. המודיעין הוכיח כי הצליח לפצח את אחד הסודות השמו רים ביותר של חמאס - ומיפה אלפי ק"מ תת קרקעיים מתחת לעיר עזה.

הפעילות החלה ביום חמישי בס ביבות השעה .23:30 כוחות מאוגדה 162 ואגד ארטילרי 215 נפרשו בע מדות לאורך הגבול וביצעו ירי של 500 פגזי ארטילריה לשטח הרצועה, במטרה לגרום לארגוני הטרור לחשוב שצה"ל נערך לכניסה קרקעית. במק ביל, צה"ל פרסם הודעה שלפיה כו

חות אוויריים וקרקעיים "תוקפים כעת ברצועת עזה", וכלי תקשורת בעולם פירשו את ההודעה ככניסה קרקעית של צה"ל לרצועה. בהתאם לתרגולת, המחבלים תפסו את עמדות הלחימה שלהם מתחת לקרקע, במנהרות מג ננתיות, והמתינו לכניסה. או אז המ ריאו 160 מטוסים משישה בסיסי חיל האוויר, הטילו 450 חימושים לעבר 150 מטרות, במשך כ 40 דקות, ופג עו קשה במערך המנהרות המגננתיות שבנה חמאס במשך שנים ליום פקודה.

עדיין לא ברור כמה פעילי חמאס נהרגו מתחת לקרקע, אך מה שכן ברור הוא שצה"ל הצליח לשלול מחמאס נכס מרכזי מאוד - את מערך המנהור התת קרקעי שלו.

צה"ל המשיך בפגיעה במבנים רבי קומות: אתמול, בשידור חי, הופל בניין אלג'אא, שבו היו, בין השאר, גם משרדיהם של כלי תקשורת אזר חיים. טרם התקיפה הזהיר צה"ל את האזרחים בבניין. צה"ל הסביר אתמול כי בבניין פעל המודיעין הצבאי של חמאס, כמו גם משרדים המשמשים את חמאס ואת הג'יהאד האסלאמי. בבניין ישבה גם יחידת המחקר והפיתוח של המודיעין הצבאי של חמאס.

כמו כן תקף אתמול צה"ל בתים של בכירים בארגוני הטרור, לרבות ביתו של מח"ט מחנות המרכז ומג"ד קרארה )מרחב חאן יונס( בחמאס, את ביתו של סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, ואת משרדו המבצעי של ראש מנגנוני

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281603833355822

Israel Hayom